8.2 C
Paris
Friday, April 19, 2024

تیم ملی فوتبال ایران مقابل امارات متحده عربی یک بر صفر پیروز شد

تیم ملی فوتبال ایران در هشتمین مسابقه از مرحله نهایی رقابت‌های انتخابی جام جهانی قطر یک بر صفر مقابل امارات متحده عربی پیروز شد. تک گل این بازی را مهدی طارمی وارد دروازه حریف کرد. این بازی بدون تماشاگر برگزار شد.

ایران این بازی را با امیر عابدزاده، صادق محرمی، میلاد محمدی، سعید عزت‌اللهی، علیرضا جهانبخش (کاپیتان)، مهدی طارمی، وحید امیری، محمد حسین کنعانی‌زادگان، سامان قدوس، علی قلی‌زاده و امید نورافکن آغاز کرد.

به این ترتیب دراگان اسکوچیچ با این که صعود ایران در بازی قبلی مقابل عراق قطعی شده بود، تصمیم گرفت در این مسابقه هم با ترکیب اصلی وارد میدان شود.

عملکرد خوب ایران در ادامه دیدارهای باقیمانده تا جام جهانی می‌تواند به بهبود جایگاه این تیم در رده‌بندی فیفا کمک کند و احتمالا گروه آسان‌تری در قطر نصیب این تیم شود.

ایران بازی را تهاجمی شروع کرد و موقعیت‌های مختلفی داشت اما برای رسیدن به گل مجبور شد تا یک دقیقه مانده به پایان نیمه اول منتظر بماند؛ زمانی که مهدی طارمی روی پاس علیرضا جهانبخش دروازه حریف را باز کرد.

در نیمه دوم هم انتظار می‌رفت که ایران رویکردی تهاجمی داشته باشد اما خطای بیمورد صادق محرمی در دقیقه ۴۹ بازی موجب شد او با گرفتن کارت زرد دوم از بازی اخراج شود.

به دنبال این اخراج اسکوچیچ با بیرون کشیدن سامان قدوس و حضور صالح حردانی در زمین تلاش کرد ساختار دفاعی‌اش را محکم کند.

در ادامه امارات که برای کسب جایگاه سوم گروه رقابت می‌کند، حملات بیشتری انجام داد هرچند که ایران هم روی ضد حمله‌ها موقعیت‌های خوبی روی دروازه حریف ایجاد کرد. اما تلاش دو تیم برای زدن گل به جایی نرسید.

در دیگر دیدار این گروه نیز کره جنوبی با پیروزی یک بر صفر مقابل سوریه پس از ایران تبدیل به دومین تیمی شد که صعودش به جام جهانی را قطعی کرده است.

در این گروه ایران با ۲۲ امتیاز صدرنشین است و کره جنوبی (۲۰)، امارات (۹)، لبنان (۶)، عراق (۵) و سوریه (۲) در رتبه‌های بعدی قرار دارند.

بازی بعدی ایران ۲۴ مارس مقابل کره جنوبی در این کشور است و این تیم پنج روز بعد از آن در تهران میزبان لبنان در آخرین بازی این مرحله است.

AriaNews
AriaNewshttps://aria.ariairan.com/
اخبار اجتماعی، فرهنگی، ورزشی، اقتصادی، علمی از سراسر جهان در Aria News | آریا نیوز
آخرین خبرها
اخبار مرتبط