12.1 C
Paris
Thursday, March 28, 2024

تیم ملی فوتبال ایران با ۳ گل چین را شکست داد و وارد نیمه نهایی شد

تیم ملی فوتبال ایران با پیروزی سه بر صفر مقابل چین به نیمه‌نهایی جام ملت‌های آسیا رسید و باید با ژاپن بازی کند.

ایران این مسابقه را با ترکیب علیرضا بیرانوند، رامین رضاییان، احسان حاج صفی، میلاد محمدی، محمدحسین کنعانی‌زادگان، مرتضی پورعلی گنجی، امید ابراهیمی، اشکان دژاگه، مهدی طارمی، علیرضا جهانبخش و سردار آزمون آغاز کرد.

ایران نسبت به بازی مرحله یک‌هشتم نهایی مقابل عمان دو تغییر در ترکیبش داشت. وحید امیری به علت دریافت اخطار در آن بازی محروم بود و نمی‌توانست مقابل چین بازی کند و مجید حسینی هم با تشخیص کارلوس کی‌روش روی نیمکت نشست.

چین گرچه در ابتدای بازی توانست یک خطر جدی روی دروازه ایران به وجود آورد، اما این ایران بود که گل اول را وارد دروازه حریف کرد.

سماجت سردار آزمون و توپی که از مدافع چین گرفت با پاس به مهدی طارمی همراه شد تا این بازیکن در دقیقه ۱۸ دروازه چین را باز کند.

سردار آزمون که بهترین بازیکن ایران در نیمه اول بود در دقیقه ۳۱ دروازه چین را باز کرد و بازی در این نیمه با نتیجه دو بر صفر به نفع ایران تمام شد.

ایران در نیمه دوم سعی در کنترل بازی داشت. کی‌روش سه تعویض در نیمه دوم داشت. سامان قدوس در دقیقه ۶۷ بجای علیرضا جهانبخش، روزبه چشمی در دقیقه ۷۶ بجای اشکان دژاگه و کریم انصاری‌فرد در دقیقه ۸۶ بجای سردار آزمون به زمین آمدند.

در حالی که به نظر می‌رسید بازی با دو گل تمام می‌شود، کریم انصاری‌فرد، مهاجم باشگاه ناتینگهام فارست انگلیس توانست گل سوم بازی را در دقیقه ۹۱ وارد دروازه چین کند.

ایران به این ترتیب با پیروزی مقابل چین حریف ژاپن در دیدار نیمه ‌نهایی شد. ژاپن امروز در نخستین بازی مرحله یک‌چهارم نهایی یک بر صفر ویتنام را شکست داد. ایران دوشنبه ۲۸ ژانویه در ورزشگاه ه هزاع بن زاید ابوظبی باید با ژاپن بازی کند.

نگاهی با بازی‌های ایران و چین در جام ملت‌های آسیا:
ایران که در پنج مسابقه‌اش گل نخورده به همراه کره جنوبی رکورددار بسته نگه داشتن دروازه در جام ملت‌های آسیا شد. کره جنوبی سال ۲۰۱۵ در ۵ مسابقه دروازه‌اش را بسته نگه داشته بود.
جز نتایج پس از ضربات پنالتی، ایران از آغاز جام ملت‌های ۲۰۰۴ فقط یک باخت در ۲۳ مسابقه دارد (۱۴ برد، ۷ تساوی و یک باخت). تنها باخت ایران با نتیجه ۰-۱ مقبل کره جنوبی در یک‌چهارم نهایی ۲۰۱۱ است.
سه مسابقه قبلی ایران و چین در جام ملت‌های آسیا مساوی شده بود. آخرین مسابقه این دو تیم در مرحله گروهی سال ۲۰۰۷ بود که به تساوی ۲-۲ انجامید. دو دیدار دیگر به ضربات پنالتی کشید و هرکدام از تیم‌ها یک بازی را برده‌اند.
چین تا کنون ۷ بار در جام ملت‌های آسیا با ایران بازی کرده و هرگز موفق به شکست این تیم در وقت قانونی نشده (۴ تساوی و ۳ باخت). البته در نیمه‌نهایی جام ملت‌های ۲۰۰۴ چین توانست ایران را ۳-۴ در ضربات پنالتی شکست دهد.
چین در ۱۲ مسابقه‌ای که در مرحله حذفی جام ملت‌ها داشته فقط یک بار توانسته دروازه‌اش را بسته نگه دارد: پیروزی ۰-۳ مقابل عراق در یک‌چهارم نهایی ۲۰۰۴.

AriaNews
AriaNewshttps://aria.ariairan.com/
اخبار اجتماعی، فرهنگی، ورزشی، اقتصادی، علمی از سراسر جهان در Aria News | آریا نیوز
آخرین خبرها
اخبار مرتبط