12.1 C
Paris
Thursday, March 28, 2024

تیم ملی فوتبال ایران با پیروزی مقابل عراق به جام جهانی قطر صعود کرد

این سریع‌ترین صعود ایران به مسابقات جام جهانی است. ایران همچنین نخستین تیم آسیایی است که حضورش در جام جهانی ۲۰۲۲ را قطعی کرد.

تیم ملی ایران این مسابقه را با ترکیب امیر عابدزاده، شجاع خلیل‌زاده، حسین کنعانی‌زادگان، ‌امید نورافکن، صادق محرمی، سعید عزت‌الهی، وحید امیری،‌ علی قلی‌زاده، ‌سامان قدوس، علیرضا جهانبخش (کاپیتان) و مهدی طارمی آغاز کرد.

به این ترتیب بار دیگر امیر عابدزاده به جای علیرضا بیرانوند در ترکیب اصلی قرار گرفت. محمد حسین کنعانی‌زادگان هم پس از حاشیه‌های به وجود آمده کماکان جایگاه ثابت خود در ترکیب ثابت را حفظ کرد.

در غیاب سردار آزمون که نتوانست به اردوی تیم ملی ملحق شود نیز سامان قدوس بازیکن باشگاه برنتفورد انگلیس در ترکیب ایران قرار گرفت. احمد نوراللهی، احسان حاج‌صفی و مهدی قایدی دیگر بازیکنان ایران بودند که به دلیل ابتلا به کرونا شرایط حضور در این مسابقه را نداشتند.

تیم ملی فوتبال عراق نیز بازی را با این ترکیب آغاز کرد: فهد طالب، احمد ابراهیم، میثم جبار، حسن رائد، فرانس پطرس، سعد عبدالامیر، محمد علی عبود، امیر العماری، احمد فرحان، بشار رسن و ایمن حسین.

پیتروویچ سرمربی عراق، تیمش را در غیاب ۸ بازیکن مبتلا به کرونا، با آرایش ۱-۳-۲-۴ به زمین فرستاد. به این ترتیب بشار رسن ستاره اصلی عراق در پست بال راست حاضر شد و ایمن حسین، مهاجم سابق سپاهان در مرکز خط حمله قرار گرفت. عبدالامیر و علی عبود هم در غیاب چند هافبک عراق، قلب خط میانی را تشکیل دادند.

ایران برای قطعی کردن صعود به جام جهانی، نمایشی کاملا هجومی را در نیمه اول به نمایش گذاشت. در نیمه اول یک بار مهدی طارمی گل زد که داور آفساید اعلام کرد و یک بار هم علیرضا جهانبخش توپ را به تیر دروازه کوبید.

حضور امیری در مثلث خط میانی، توان حرکات طولی ایران در این مناطق را افزایش داده بود. دو مدافع کناری ایران هم مشارکت بسیار فعالی در حملات داشتند.

نورافکن و محرمی، هر دو یک بار در آستانه گلزنی قرار گرفتند، هرچند محرمی در موقعیت آفساید به توپ رسید، اما همین صحنه نشان داد که ایران تا چه حد رویکرد تهاجمی در این بازی دارد. عراق شاید در هیچ مسابقه ای مقابل ایران، به اندازه نیمه اول این بازی تخت فشار قرار نگرفته بود.

با این حال به رغم موقعیت‌های زیاد ایران، درخشش دروازه‌بان عراق موجب شد که نیمه اول بدون گل تمام شود.

بازی در نیمه دوم هم با حملات ایران شروع شد.

همانطور که پیش بینی می‌شد، عراق نتوانست زیر فشار مستمر حملات ایران دوام بیاورد و اشتباه مدافع میانی این تیم در کنترل پاس عمقی جهانبخش، باعث شد طارمی با دروازه بان عراق تک به تک شود و گل اول ایران با بغل پای دقیق طارمی در دقیقه ۴۸ وارد دروازه عراق شد.

بازی در ادامه نیمه دوم گل در برنداشت و ایران با پیروزی یک بر صفر توانست برای سومین بار پیاپی به جام جهانی صعود کند.

ایران با یازده شانس گل و ۶۰ درصد مالکیت توپ مقابل عراق، شخصیت فنی و فوتبالی خود را نشان داد تا سریع‌ترین صعود تاریخ ایران به جام جهانی با اسکوچیچ و یک نسل طلایی اتفاق بیفتد. ۶ برد و یک مساوی، ۱۲ گل زده و فقط دو گل خورده ایران را با ۱۹ امتیاز به جام جهانی قطر رساند.

AriaNews
AriaNewshttps://aria.ariairan.com/
اخبار اجتماعی، فرهنگی، ورزشی، اقتصادی، علمی از سراسر جهان در Aria News | آریا نیوز
آخرین خبرها
اخبار مرتبط