3.2 C
Paris
Thursday, April 25, 2024

تیراندازی مرگبار در مقر یوتیوب در کالیفرنیا

بنابه گزارش رسانه ها، تیراندازی در مقر یوتیوب در شهر سن برونو در ایالت کالیفرنیای آمریکا تعدادی زخمی برجای گذاشت. سخنگوی پلیس سانفرانسیسکو تعداد زخمی‌ها را ۴ نفر عنوان کرده که حال یک تن از آنها وخیم است.

تیراندازی در داخل ساختمان انجام شده است. به گفته سخنگوی پلیس، مهاجم که یک زن بود کشته شده است.

پلیس محلی از مردم منطقه خواسته است از خانه‌های خود خارج نشوند. بیش از هزار و ۷۰۰ نفر در ساختمان یوتیوب کار می‌کنند.

پلیس پس از دریافت چندین تماس تلفنی از داخل ساختمان به اطراف محل حادثه اعزام شد. در این عملیات نیروهای ویژه پلیس موسوم به SWAT نیز شرکت دارند.

تعدادی از کارکنان یوتیوب ادعا کرده‌اند که در ساحتمان اثر خون مشاهده کرده‌اند.

تیراندازی هنگام ظهر و در زمان ناهار روی داده است. به گفته سخنگوی پلیس ساختمان یوتیوب تخلیه شده است.

تود شرمن، مدیر تولید یوتیوب در توییتی نوشت که هنگام حادثه در جلسه بوده و به دلیل عجله کارنان برای خروج از ساختمان ابتدا تصور کرده زمین لرزه روی داده است.

نسیم نجفی اقدم، زن آمریکایی ایرانی‌تبار مهاجم یوتیوب

مقامات پلیس آمریکا اعلام کرده اند زنی ۳۹ ساله به نام نسیم نجفی اقدم مظنون تیراندازی روز سه‌شنبه در مقر یوتیوب در شهر سن برونوی ایالت کالیفرنیا بوده و در نهایت در همان محل تیراندازی کشته شده است.

ادعا می‌شود که او با یک اسلحه کالیبر ۹ میلیمتری در این ساختمان اقدام به تیراندازی کرده و چهار نفر را زخمی کرده است و درنهایت نیز با شلیک گلوله به خود، به زندگیش پایان داده است.

خانم اقدم مشخصا به سمت یک مرد ۳۶ ساله و همچنین دو زن ۳۲ و ۳۷ ساله تیراندازی کرده است.

پلیس با رد تروریستی بودن این حادثه اعلام کرد که به نظر می‌رسد این تیراندازی در پی یک اختلاف داخلی روی داده و خانم اقدم دست‌کم یکی از قربانیان این حادثه را می‌شناخته است.

نسیم نجفی اقدم در سن دیه گو زندگی می‌کرد و در شبکه یوتیوب دارای صفحه شخصی بود.
او که گفته می‌شود گیاهخوار بوده و به عنوان مدافع حقوق حیوانات فعالیت داشته، در ژانویه سال ۲۰۱۷ میلادی ویدئویی را منتشر و در آن ادعا کرد که یوتیوب در قبال محتویات صفحۀ او دست به «تبعیض و فیلتر» زده است.

خانم اقدم علاوه بر یوتیوب، دارای صفحه‌های مختلفی در دیگر شبکه‌های اجتماعی نیز بود. او در این صفحه‌ها ادعا کرده بود که در ماههای اخیر شاهد کم شدن شمار بازدیدکنندگان ویدئوهایش در صفحه یوتیوب بوده است. او اعلام کرد که یوتیوب ویدئوهایش را سانسور می‌کرده و در قبال انتشار این ویدئوها پولی هم به او پرداخت نمی‌کرده است.

او همچنین در فوریه سال ۲۰۱۷ میلادی در یک پست فیسبوکی اعلام کرد که «در یوتیوب فرصت برابر برای رشد وجود ندارد».

خشم از یوتیوب
نسیم اقدم که رسانه‌های آمریکا سن او را ۳۹ اعلام کرده‌اند، فعال حقوق حیوانات بود و درباره گیاه‌خواری تبلیغ می‌کرد. ویدئوهای آموزشی درباره آشپزی گیاه‌خواری و چگونگی نگهداری از پوست و مو را به سه زبان فارسی، انگلیسی و ترکی در کانال تلگرام، یوتیوب و اینستاگرام منتشر می‌کرد.

او با انتشار یک ویدئوی رقص و آواز با نام “دختران سینه بادکنکی” در شبکه‌های اجتماعی شناخته شد. ظاهرا قصدش از انتشار این ویدئو انتقاد از توجه بیش از حد به ظاهر انسان‌ها بود و در ویدئویی نشان داد که سینه‌هایش پلاستیکی و مصنوعی بوده است.

بعد از آن‌که کانال‌های اینستاگرام و یوتیوب او بسته یا به تعبیر خودش سانسور شد، به یکی از منتقدان جدی یوتیوب تبدیل شد که شبکه‌ای متعلق به شرکت گوگل است.

یوتیوب نوشته بود که به دلیل نقض قوانین این سایت، کانال او را بسته است.

او که از فیلترشدن در یوتیوب و اینستاگرام به شدت عصبانی بود، گفته بود که چون علیه تجارت‌ها و صنایع بزرگ فعالیت می‌کرده او را در فضای رسانه سرکوب کرده‌اند.

نسیم اقدم در سایت خود به این موضوع هم اشاره کرده بود که به دلیل فیلترشدن درآمد حاصل از انتشار آگهی در کانالش کم می‌شود.

او نوشته بود که از اواخر سال ۲۰۱۶ یک “فرد خشک‌مغز” در یوتیوب نظارت بر کانال فارسی او را به عهده گرفته و سعی کرده تا با فیلترکردن این کانال او را سرکوب کند.

چگونه معروف شوید؟
بارها در کانال‌های مختلفی که داشت نوشته بود که “کانال‌های هرزه” که “جهالت و انحراف را ترویج می‌کنند” سریع بزرگ می‌شوند اما افراد هوشمند مانند خودش که به جای تقلیدکورکورانه از اکثریت، به عقل و منطق پناه برده‌اند، فیلتر و سرکوب می‌شوند. او اعتقاد داشت که “سرکوب اینترنتی” در غرب شدیدا رو به رشد است.

بعد از بسته شدن کانال یوتیوب و اینستاگرام، او از وب‌سایت شخصی و کانال تلگرام برای منتشر کردن ویدئوهایش استفاده می‎کرد. کانال تلگرام او تا ساعاتی پس از حمله همچنان باز بود و بیش از ۱۸۰۰ عضو داشت که همزمان با انتشار نامش به عنوان مهاجم ساختمان یوتیوب به سرعت بر تعداد آنها افزوده می‌شد.

او به کسانی که می‌خواهند مثل او روشنگر و “مخالف سیستم” باشند، توصیه کرده بود که اول معروف شوند و تا وقتی معروف نشده‌اند حرفی از افکار اصلی خود نزنند تا مخاطب جذب کنند و سپس حرف اصلی خود را در مخالفت با سیستم بزنند. خوانندگی و هنرپیشگی توصیه او برای معروف شدن بود.

او می‌گفت دلش برای آدم‌های این سیاره می‌سوزد که “مثل ربات‌های برنامه‌ریزی شده یا دنبال شکم‌پرستی و گوشت‌خواری یا شهوت‌پرستی یا پول‌پرستی و پز آهن و پارچه و مو و دماغ و …” هستند.

او گفته بود که از کودکی به مسائل جزء و پشت پرده دنیا توجه داشته است و در خانواده گوشت‌خوار تصمیم گرفته که گوشت نخورد.

خطاب به کاربران اینترنت که کارهای او را دنبال می‌کردند و گاهی او را دست می‌انداختند، گفته بود که بیماری روانی خاصی ندارد اما در سیاره‌ای زندگی می‌کند که پر از بیماری و اختلافات و انحرافات و بی‌عدالتی‌هاست.

اسماعیل اقدم، پدر نسیم، به رسانه‌های آمریکا گفته به پلیس هشدار داده بوده که ممکن است دخترش در راه یوتیوب باشد چون از این شرکت “متنفر” است.

 

 

AriaNews
AriaNewshttps://aria.ariairan.com/
اخبار اجتماعی، فرهنگی، ورزشی، اقتصادی، علمی از سراسر جهان در Aria News | آریا نیوز
آخرین خبرها
اخبار مرتبط