12.7 C
Paris
Sunday, April 28, 2024

تیراندازی به یک کشیش اُرتدوکس در شهر لیون فرانسه

یک کشیش اُرتدوکس یونانی بعدازظهر شنبه در منطقۀ هفتم لیون واقع در مرکز فرانسه هدف شلیک گلوله قرار گرفت و زخمی شد. حال وی وخیم گزارش شده است. فرد مهاجم پس از تیراندازی موفق به فرار شد. فردی که در این رابطه دستگیر شده بود، بر اساس آخرین گزارش‌ها آزاد شده است. دستگیری او بر اساس نشانه‌هائی که رهگذران داده بودند صورت گرفته، اما بررسی‌ها نشان داده است که وی ارتباطی با این تیراندازی ندارد.

یک کشیش یونانی هنگامی که در ساعت ١۶ روز شنبه «در حال بستن درب کلیسای اُرتدوکس» واقع در منطقۀ «ژان مَسِه» در لیون بود هدف تیراندازی قرار گرفت و بشدت زخمی شد. بگفتۀ منابع آگاه حال این کشیش ۵٢ ساله که هدف با اصابت دو تیر زخمی شده، بشدت وخیم است. سلاح مورد استفاده تا کنون یافت نشده است، اما شاهدان عینی گفته‌اند که تیراندازی از سوی یک مرد بلند قامت که یک کلاه سیاه بسر و پالتوی بلندی بر تن داشته انجام گرفته است. بگفتۀ آنان وی بصورت ناگهانی یک تفنگ از زیر لباس خویش درآورده است.

کشیش زخمی شده، نیکُلاس کاکاولاکیس، کارمند وزارت آموزش و مذاهب یونان است و از حدود ده سال پیش در شهر لیون در ماموریت ادارۀ کلیسای اُرتدوکس این شهر بسر می‌برد.

مسئولیت تحقیقات قضائی هنوز به دادسرای ملی ضد تروریستی واگذار نشده است. بگفتۀ منابع نزدیک به تحقیقات، هر چند انگیزۀ تروریستی نفی نشده است، اما انگیزۀ دیگری نیز مورد توجه بازپرسان مسئول تحقیق قرار گرفته است. گفته می‌شود که وی از سوی شماری از نفرات جامعه کوچک مذهبی یونانی ساکن لیون به استبداد و سوء استفاده مالی متهم شده بود و وی نیز که از این اتهامات بشدت ناخرسند بود، شکایتی تسلیم دادگاه کرده بود. دادگاه بدوی و دادگاه تجدید نظر لیون به نفع وی رای صادر کرده و فردی که این اتهامات را علیۀ او ئارد کرده بود، از کلیسا کنار گذاشته شده بود.

ژان کَستِکس، نخست وزیر فرانسه که به هنگام وقوع این حادثه در «سَنت اِتیِن دو روُره» بسر می‌برد، تاکید کرد که همه «می‌توانند بر روی عزم قاطع دولت برای تضمین آزادی و امنیت برگزاری مذهبی خود حساب کنند».

از آنجا که این رویداد تنها سه روز پس از حملۀ تروریستی به کلیسای «نُتردام دو لانونسیاسیون» نیس صورت گرفته، نگرانی‌های فراوانی را در میان مومنانی که به کلیساها رفت و آمد می‌کنند برانگیخته است.

انگیزه این حمله تاکنون مشخص نشده است. با این حال طبق گفته منابع نزدیک به تحقیقات، کشیش ارتدوکس دوبار از ناحیه قفسه سینه مورد شلیک گلوله قرار گرفت.

دادستان لیون در بیانیه‌ای گفت که شاهدان صدای شلیک گلوله را شنیدند و سپس «فردی را دیدند که در حال فرار بود و مردی را دیدند که پشت در کلیسا در اثر جراحت‌های گلوله افتاده است.»

حمله لیون تنها ۲ روز پس از حمله با چاقو به کلیسایی در شهر نیس فرانسه روی می‌دهد، حادثه‌ای که در آن ۳ نفر توسط یک اسلامگرای افراطی کشته شدند.

AriaNews
AriaNewshttps://aria.ariairan.com/
اخبار اجتماعی، فرهنگی، ورزشی، اقتصادی، علمی از سراسر جهان در Aria News | آریا نیوز
آخرین خبرها
اخبار مرتبط