5.4 C
Paris
Thursday, April 25, 2024

تولید و نمایش مجدد کلاه قرمزی در تلویزیون ایران

رسانه ها گزارش داده اند که پس از مدتی وقفه، مجموعه عروسکی«کلاه قرمزی» اثری از ایرج طهماسب و حمید جبلی، نوروز ۱۳۹۶ از شبکه دو تلویزیون دولتی ایران پخش می شود.

تهیه کنندگان کلاه قرمزی ضمن تأیید این موضوع و توافق با صدا و سیما، از آغاز پیش تولید این مجموعه عروسکی خبر دادند، به گفته آنها کلاه قرمزی و دوستان، نوروز ۹۶ میهمان منازل طرفداران این مجموعه در سراسر جهان خواهند بود.

در سال های اخیر این مجموعه طنز عروسکی، یکی از پر بیننده ترین برنامه های تلویزیونی ایران بوده و طرفداران بسیاری بویژه در میان کودکان و نوجوانان دارد.

این در حالی است که کلاه قرمزی از محبوبیت زیادی هم برای بزگسالان برخوردار است و با نسل های متفاوتی رابطه برقرار کرده است.

کلاه قرمزی شخصیت اصلی این مجموعه است، پسری بازیگوش، تنبل و مهربان که قادر به بیان درست کلمات نیست و همین موضوع ماجراهای جالبی را پدید می آورد.

عروسک گردان کلاه قرمزی دنیا فنی زاده، فرزند زنده یاد پرویز فنی زاده است و صدا پیشه آن حمید جبلی، کارگردانی و اجرای برنامه را هم ایرج طهماسب برعهده دارد.

در طول سالهای اخیر شخصیت های تازه ای هم به این مجموعه اضافه شده اند، عروسک هایی باخصوصیات، ویژگی ها و گویش های متفاوت که نقش مهمی در محبوبیت این مجموعه تلویزیونی داشته اند.

پسر خاله، آقای همساده، فامیل دور، دوره، خانم بزرگ، دختر همسایه، بی بی گل، گابی، ببعی، ببخشید و پسر عمه از جمله شخصیت های محبوب کلاه قرمزی هستند.

ایرج طهماسب و حمید جبلی تاکنون سه فیلم سینمایی هم از کلاه قرمزی ساختند که با استقبال زیادی از سوی هنردوستان همراه شد و فروش حیرت انگیزی در گیشه داشت.

به عقیده منتقدین هنری، عوامل حرفه ای، اجرای درست، داستان پردازی قوی، طنز هوشمندانه، شخصیت پردازی دقیق و دوری از حواشی و کلیشه های رایج از عوامل مهم موفقیت کلاه قرمزی است.

این مجموعه تلویزیونی سال گذشته به دلیل مشکلات مالی و اختلاف تهیه کنندگان با صدا و سیما تولید نشد. هرچند که شایعات مختلفی هم درباره دستور مقامات امنیتی برای سانسور و حذف برخی از شخصیت های عروسکی در شبکه های اجتماعی منتشر شد.

عدم پخش کلاه قرمزی در برنامه های نوروزی تلویزیون ایران با انتقادات زیادی از سوی مخاطبین همراه بود و باعث افت چشمگیر بیننده های این رسانه دولتی شد.

هنوز جزئیات بیشتری از داستان یا ویژگی های فصل جدید کلاه قرمزی منتشر نشده ولی پیش بینی می شود با توجه به غیبت یک ساله این مجموعه تلویزیونی، ایرج طهماسب وسایر تهیه کنندگان با ایده های تازه و هیجان انگیزی به صحنه باز خواهند گشت.

بسیاری معتقدند کلاه قرمزی برای نسل های متفاوت ایرانیان فراتر از یک شخصیت عروسکی است و به یک نماد فرهنگی یا نوستالوژیک تبدیل شده، کاراکتری محبوب، دوست داشتنی و خاطره ساز که بخشی از فرهنگ عامه این دوران محسوب می شود.

AriaNews
AriaNewshttps://aria.ariairan.com/
اخبار اجتماعی، فرهنگی، ورزشی، اقتصادی، علمی از سراسر جهان در Aria News | آریا نیوز
آخرین خبرها
اخبار مرتبط