10.6 C
Paris
Thursday, March 28, 2024

تولید جدید ترین نارنجک دستی ساخت آمریکا

نسل جدید نارنجک‌های دستی ساخت آمریکا متولد شد. این نارنجک ها که برای پرتاب کردن با هر دو دست مناسب می باشد، قابل تنظیم بوده و می تواند تدافعی یا تهاجمی شود.
ارتش آمریکا اعلام کرد، نارنجک‌های جدید همچنین قابلیت تنظیم عملکرد پیش از پرتاب را دارند و به سربازان اجازه می‌دهند علاوه از استفاده از هر دو دست برای پرتاب، میان نحوه تخریب با ترکش یا فقط موج انفجار انتخاب کنند.
آن طور که ارتش آمریکا اعلام کرده پیش از این، چپ دست‌ها برای پرتاب نارنجک‌های معمولی باید روشی متفاوت از راست‌دست‌ها را به کار می‌گرفتند و به همین علت در دوران آموزشی، سربازان چپ‌دست دوره ویژه‌ای برای پرتاب نارنجک دستی می‌دیدند.
شرکت سازنده این نوع نارنجک دستی مدعی شده محصول آن یک نوآوری در صنعت نارنجک‌سازی است که طی ۴۰ سال گذشته تغییر چندانی به خود ندیده است.
با وجود این، جاستین برانک، از محققان مرکز تحقیقات نظامی رویال یوتایتد سرویسز به بی‌بی‌سی گفته ساخت این نارنجک خیلی هم در صنایع نظامی انقلاب محسوب نمی‌شود.
به گفته این محقق تسلیحات نظامی، اگر چه سربازان چپ‌دست برای پرتاب نارنجک‌ها معمولی باید دوره‌ای ویژه می‌دیدند اما یاد گرفتن این تفاوت در مسلح کردن و پرتاب نارنجک چیز مهمی نبود.
با وجود این آقای برانک هم پذیرفته ابداع این نوع نارنجک جدید می‌تواند احتمال افتادن نارنجک پیش از پرتاب برای چپ دست‌ها را مقداری کاهش دهد.
علاوه بر این، مرکز تحقیقات و مهندسی تسلیحات جنگی ارتش آمریکا می‌گوید با به بازار آمدن این نسل جدید از نارنجک‌های دستی سربازان دیگر ناچار به حمل نارنجک‌هایی با عملکردهای مختلف نخواهند بود.
در حال حاضر، سربازان موظفند یک نارنجک مدل ام-۶۷ حمل کنند که از نوع کشنده با ترکش است. اما با این نارنجک جدید که ای.تی-ام.پی نام دارد و قابلیت تنظیم برای عملکردهای مختلف را دارد، آنها می‌توانند میان عملکرد با ترکش که کشنده‌تر است و یا فقط ایجاد موج انفجار، انتخاب کنند.

AriaNews
AriaNewshttps://aria.ariairan.com/
اخبار اجتماعی، فرهنگی، ورزشی، اقتصادی، علمی از سراسر جهان در Aria News | آریا نیوز
آخرین خبرها
اخبار مرتبط