4.5 C
Paris
Saturday, April 20, 2024

توقف وقف دماوند و واگذاری آن به منابع طبیعی

دفتر حقوقی سازمان حفاظت محیط زیست اعلام کرد “خوشبختانه امروز مطلع شدیم که روند وقف متوقف شده و سند دماوند به نام دولت یا همان منابع طبیعی صادر شده است”.

همزمان معاون امور املاک و کاداستر سازمان ثبت اسناد و املاک کشور گفت: “با تلاش شبانه روزی یک تیم ویژه، سند مالکیت اراضی آخرین یال قله دماوند که همان یال جنوب شرقی است هم به نام دولت صادر شد”.

امروز داور نامدار مدیر کل دفتر حقوقی سازمان حفاظت محیط زیست اعلام کرد در توضیح اینکه آیا سند وقفی برای دماوند صادر شده بود، گفت “البته سند وقفی صادر نشده بود اما در سوابق ثبتی مساحتی را اعلام کرده بودند که موقوفه است در واقع اسنادی بود که مربوط به سال های بسیار دور بوده که همین مدارک مانعی برای ثبت اسناد برای صدور سند به نام دولت بود و ثبت اسناد هم مجبور بود مساله را تا رفع مشکل نگه دارد و سند صادر نکند که با تلاش تمام دستگاه ها مشکل برطرف شد و اعلام کردند که سند به نام دولت صادر شده است. “.

او گفته “در این روند حمایت قوه قضاییه و پیگیری آنها بسیار موثر بوده و سازمان ثبت اسناد نیز مساعدت زیادی کرده، همچنین سازمان حفاظت محیط زیست و سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری اسناد و مدارک ارائه دادند که به نتیجه خوبی هم رسید و اکنون دیگر مشکلی وجود ندارد”.

به دنبال واکنش‌ها به انتشار خبری درباره وقف بخشی از زمین‌های قله دماوند، روز گذشته سازمان ثبت اسناد و املاک ایران خبر داده بود که یک “کارگروه” برای بررسی مساله “وقف دماوند” تشکیل شده است.

AriaNews
AriaNewshttps://aria.ariairan.com/
اخبار اجتماعی، فرهنگی، ورزشی، اقتصادی، علمی از سراسر جهان در Aria News | آریا نیوز
آخرین خبرها
اخبار مرتبط