10.6 C
Paris
Friday, March 29, 2024

تظاهرات معلمان و فرهنگیان در ده‌ها شهر ایران

در سومین روز از آغاز حرکت‌های اعتراضی معلمان در ایران و پس از دور روز تحصن، روز دوشنبه ۱۱ بهمن، ده‌ها شهر ایران شاهد برپایی تجمع‌های اعتراضی آموزگاران و سردادن شعارهای اعتراضی از سوی آنان بود.

در جریان تجمع سراسری معلمان کشور، امروز دوشنبه، دستکم ۷ تن از معلمان بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شدند.

محمد حبیبی، سحنگوی کانون صنفی معلمان نیز در صفحه شخصی خود در توییتر، اسامی بازداشت‌شدگان را منتشر کرده است: «محمد علی زحمتکش، اصغر امیرزادگان و قهرمان کیانی در شیراز، احمد حیدری، احمدی و داودی در تهران و جبار دوستی در مریوان.»

در شیراز تجمع‌کنندگان شعارهایی چون “با اهل قلم هرکه درافتاد، ورافتاد” و در اهواز “معلم زندانی، آزاد باید گردد”، سر داده‌اند.

در این میان شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان از صدور و ابلاغ حکم چهار سال و شش ماه حبس تعزیری برای جعفر ابراهیمی، بازرس شورا در روز دوشنبه ۱۱ بهمن‌ماه از سوی دادگاه انقلاب کرج خبر داده است.

محورهای اصلی اعتراض معلمان
به دنبال فراخوان شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان ایران، معلمان و فرهنگیان شاغل و بازنشسته روزهای شنبه و یکشنبه (نهم و دهم بهمن‌ماه) در شهرهای مختلف کشور در اعتراض به عدم رسیدگی به مطالباتشان دست به تحصن زدند و در ادامه آن روز دوشنبه اقدام به برپایی تجمع‌های اعتراضی کردند.

“عدم اجرای طرح‌های رتبه‌بندی و همسان‌سازی” و “بازداشت معلمان و پرونده‌سازی علیه فعالان صنفی” از موضوعات اصلی اعتراض معلمان است.

قطعنامه پایانی تجمع سراسری معلمان ایران، دوشنبه ۱۱ بهمن ۱۴۰۰
در قطعنامه پایانی تجمع سراسری معلمان که در روز دوشنبه ۱۱ بهمن ماه آمده است: «ما جمع شده ایم اعلام نماییم، کارد به استخوان رسیده و زندگی و معیشت فرهنگیان بازنشسته و شاغل مانند اکثریت جامعه و زحمتکشان دچار بحران شده‌است.»

در این بیانیه با اشاره به “بودجه انقباضی و ضدمردمی و ضدمعلمی دولت”، تصریح می‌شود: «مجلس عملا در راستای منافع دولت عمل می‌کند و متاسفانه قوه‌قضاییه به جای همراهی با مطالبات حق طلبانه و قانونی معلمان، هر صدای منتقد و مخالف را سرکوب می‌کند.»

در این قطعنامه همچنین آمده است که «اجرای حکم زندان محمدتقی فلاحی و حسین رمضانپور و بازداشت شعبان محمدی عضو هیات مدیره انجمن صنفی معلمان مریوان و پرونده‌سازی و احضار ده‌ها فعال صنفی از تهران تا مریوان، نشان از آن دارد که جواب حاکمیت به مطالبات، مشت آهنین است.»

AriaNews
AriaNewshttps://aria.ariairan.com/
اخبار اجتماعی، فرهنگی، ورزشی، اقتصادی، علمی از سراسر جهان در Aria News | آریا نیوز
آخرین خبرها
اخبار مرتبط