9.9 C
Paris
Friday, May 3, 2024

تظاهرات تاریخی ایرانیان در برلین : پلیس آلمان شمار شرکت‌کنندگان را ٨٠هزار نفر اعلام کرد

خبرگزاری فرانسه به نقل از پلیس آلمان نوشت که روز شنبه ۲۲ اکتبر حدود هشتاد هزار نفر در راه‌پیمایی شهر برلین شرکت کرده‌اند. رویترز می‌نویسد که ایرانیان حتی از آمریکا و کانادا به برلین آمده بودند. به گفتۀ حامد اسماعیلیون همانطور که دیوار برلین فرو ریخت، نظام جمهوری اسلامی نیز فرو خواهد ریخت.

حامد اسماعیلیون که در این تجمع بی‌سابقۀ ایرانیان مقیم خارج سخنرانی کرد خطاب به دولتهای غربی گفت: “مترقی‌ترین انقلاب تاریخ خاورمیانه را ارج بنهید… انقلابی که توسط جوانان در حال انجام است به رسمیت بشناسید و در سمت درست تاریخ بایستید”.

وی گفت: “ما همه رویایی داریم و این رویا فقط با سقوط جمهوری اسلامی تحقق می یابد”… حامد اسماعیلیون افزود: “رویای ما با سقوط امپراتوری ترس و جنایت خامنه‌ای محقق می‌شود. در این رویا باد در گیسوان زنان خواهد وزید و کودکان ایدئولوژی قرون وسطایی نمی آموزند، کسی به مدارس دخترانه حمله نمی کند، از پشت به فرزندان مردم شلیک نمی‌کند”…

وزیر امور خانواده آلمان نیز در توئتیر نوشت: “امروز هزاران نفر همبستگی خود را با زنان و همه معترضان ایرانی نشان دادند. ما نیز در کنار شما هستیم”.

خبرگزاری فرانسه می‌نویسد که پلیس از طریق هلی‌کوپتر شمار راه پیمایان را ارزیابی کرده است.

این تظاهرات در آرامش و در هوای آفتابی برلین برگزار شد. این در حالی است که شهرهای ایران برای یک روز دیگر شاهد اعتراضات و خشونت سرکوبگران بود. رویترز می‌نویسد که حتی در شهر مشهد، شعار “مرگ بر دیکتاتور” شنیده می‌شد.

منبع، رادیو فرانسه

 

AriaNews
AriaNewshttps://aria.ariairan.com/
اخبار اجتماعی، فرهنگی، ورزشی، اقتصادی، علمی از سراسر جهان در Aria News | آریا نیوز
آخرین خبرها
اخبار مرتبط