10.1 C
Paris
Saturday, April 27, 2024

تدابیر کشورهای اروپایی برای بازگشایی مدرسه‌ ها

دولت‌های اروپایی در حال بررسی و تصمیم‌گیری هستند تا در پایان تعطیلات کریسمس و سال نوی میلادی چه تدابیری را در مدرسه‌ها به کار گیرند.

اروپا در حال حاضر از کانون‌های اصلی شیوع کرونا در دنیاست و دولت‌های این قاره ناچار به اعمال برخی محدودیت‌ها شده‌اند.

در انگلستان، دانش‌آموزان راهنمایی باید تا سه هفته آینده سرکلاس ماسک بزنند و پیش از رفتن به کلاس در روز بازگشایی (فردا)، در مدرسه آزمایش کرونا بدهند. دانش آموزان واجد شرایط هم تشویق می‌شوند نوبت دوم واکسن کرونا را بزنند.

در هلند مشاوران دولت امروز برای تصمیم‌گیری تشکسل جلسه می‌دهند که آیا مدرسه‌ها هفته آینده باز شوند یا نه. دولت هلند در پایان سال، مدرسه‌ها را برای پیشگیری از شیوع بیشتر کرونا زودتر تعطیل کرده بود.
در اسپانیا اما انتظار می‌رود مدرسه‌ها سروقت باز شوند به جز مادرید، پایتخت، که شیوع کرونا مسئولان را به فکر انداخته مدتی آموزش در خانه را پیش بگیرند.
اما فقط اروپا درگیر کرونا نیست. هند شاهد بیشترین افزایش ابتلای هفتگی بوده است. اما نوجوانان ۱۲ تا ۱۵ ساله از امروز می‌توانند واکسن کرونا بزنند و مسئولان بهداشتی امیدوارند این به مهار شیوع کمک کند.

در یک هفته گذشته ابتلا در هند تقریبا سه برابر شد و به ۱۳۰ هزار نفر رسید. بیشترین ابتلا در ایالت ماهاراشترا در شمال غربی هند گزارش شده است.

در هند هم سویه غالب اومیکرون است و جای دلتا را گرفته که اولین بار در همین کشور شناسایی شد. کارکنان درمانی گزارش می‌کنند که علائم بیماران مبتلا به اومیکرون خفیف‌تر و نیاز به مراقبت ویژه کمتر است اما این نگرانی وجود دارد که اگر آمار ابتلا خیلی زیاد شود، بیمارستان‌ها مثل موج قبلی زیر فشار از پا درآیند.

و در اسرائیل، مشاور ارشد پزشکی دولت گفته است شیوع اومیکرون ممکن است باعث ایجاد ایمنی جمعی (گله‌ای) در این کشور شود.

ناخمان اش گفت اگر چنین شود بهای سنگینی خواهد داشت و افراد آسیب‌پذیر زیادی جان خواهند باخت. او گفت ترجیح می‌داده ایمنی جمعی با واکسیناسیون ایجاد شود.

پیش بینی شده تا پایان ژانویه چهار میلیون نفر در اسرائیل به اومیکرون مبتلا شوند.

نفتالی بنت، نخست‌وزیر اسرائیل اذعان کرده که سیاست‌گذاری‌های فعلی ممکن است در پیشگیری از یک موج ابتلای بزرگ کافی نباشند.

AriaNews
AriaNewshttps://aria.ariairan.com/
اخبار اجتماعی، فرهنگی، ورزشی، اقتصادی، علمی از سراسر جهان در Aria News | آریا نیوز
آخرین خبرها
اخبار مرتبط