7.4 C
Paris
Thursday, April 25, 2024

تجمع مقابل سفارت اوکراین در تهران با شعار مرگ بر پوتین و حامیانش

گروهی از شهروندان در تهران با هدف حمایت از اوکراین مقابل سفارت این کشور در تهران تجمع کردند و علیه رییس‌جمهوری روسیه شعار دادند.

تجمع مقابل سفارت اوکراین که شامگاه شنبه هفتم اسفندماه برگزار شد در پاسخ به فراخوانی بود که در شبکه‌های اجتماعی با هدف اعتراض به حمله روسیه علیه اوکراین منتشر شده بود.

شرکت‌کنندگان در این تجمع شعارهایی از جمله «‌مرگ بر پوتین»، «‌زنده باد صلح»، «‌مرگ بر حامیان پوتین» و «‌سفارت روسیه لانه جاسوسیه» سردادند.

جمهوری اسلامی در روزهای اخیر رسما از حمله روسیه به اوکراین حمایت کرده است.

ابراهیم رئیسی در روز پنجشنبه پنجم اسفند در تماس تلفنی خود با ولادیمیر پوتین، گفت که تحریکات ناتو عامل بروز وضعیت کنونی بوده است.

تصاویر و گزارش‌های رسیده حاکی است که نیروهای امنیتی به فاصله کوتاهی پس از شکل‌گیری تجمع مقابل سفارت، به مردم حمله کرده و آنها را پراکنده کرده‌اند.

در یکی از ویدیو‌ها یک زن که با پرچم اوکراین در تجمع حاضر شده خطاب به نیروهای امنیتی می‌گوید ما از شما متنفریم.

در سه روز گذشته تجمع‌هایی در مخالفت با حمله روسیه به اوکراین در بسیاری از شهرهای جهان از توکیو گرفته تا مادرید برگزار شده است اما هیچ‌کدام از این تجمع‌ها با ممانعت نیروهای امنیتی روبرو نبوده است.

تلویزیون و برخی دیگر رسانه‌های دولتی در ایران حمله روسیه را «عملیات ویژه» در پاسخ به درخواست رهبران جدایی‌طلب «دونباس» خواندند.

این اقدامات اعتراضاتی را به دنبال داشته و علی مطهری، نماینده سابق مجلس، در واکنش به این گزارش‌ها نوشت که صداوسیما اخبار حمله به اوکراین را مانند «یکی از مستعمرات روسیه» گزارش می‌کند.

AriaNews
AriaNewshttps://aria.ariairan.com/
اخبار اجتماعی، فرهنگی، ورزشی، اقتصادی، علمی از سراسر جهان در Aria News | آریا نیوز
آخرین خبرها
اخبار مرتبط