9.2 C
Paris
Tuesday, April 23, 2024

تجمع بازنشستگان در اعتراض به وضعیت معیشتی

بازنشستگان در تهران و چندین شهر ایران تجمع اعتراضی برگزار کردند. ۳۱ تشکل مستقل بازنشستگان با صدور قطعنامه ۱۰ ماده‌ای خواستار رسیدگی دولت به خواسته‌های معیشتی و همچنین آزادی زندانی بازنشسته اسماعیل گرامی شدند.

تعداد زیادی از بازنشستگان ایرانی روز یکشنبه ۲۴ بهمن (۱۳ فوریه) در تهران و چندین شهر دیگر از جمله اصفهان، سنندج، کرمانشاه، شوش و خرم‌آباد در اعتراض به وضعیت معیشتی، تشدید شکاف طبقاتی و فساد و بی‌کفایتی مدیران تجمع اعتراضی برگزار کردند.

بازنشستگان در تجمع اعتراضی خود در مقابل مجلس از نمایندگان خواستند هرچه سریع‌تر لایحه‌ دائمی شدن همسان‌سازی را تصویب کنند.

بازنشستگان و مستمری بگیران صندوق بازنشستگی فولاد اصفهان نیز مقابل ساختمان این صندوق در اصفهان تجمع کردند.

بازنشستگان در اصفهان شعار “فولادی داد بزن، حقت را فریاد بزن!” را سر دادند.

بازنشستگان در پایان تجمع اعتراضی خود قطعنامه ۱۰ ماده‌ای صادر کردند. آنها در این قطعنامه خواستار اجرای کامل قانون همسان‌سازی، پرداخت بدهی دولت به صندوق تأمین اجتماعی و آزادی فوری و بی قید و شرط اسماعیل گرامی، فعال صنفی بازنشستگان شدند.

در پایان این قطعنامه آمده است: «ما بازنشستگان اعلام می‌داریم که کاسه صبرمان از این همه بی‌داد، بی‌توجهی و شکاف طبقاتی لبریز شده و قصد باز ایستادن و انفعال در این شرایط جهنمی را نداریم و برای برون رفت از این فلاکت روزافزون تا حصول نتیجه، هم‌صدا و منسجم علیه این تبعیض ویرانگر فریاد خواهیم زد.»

تشکل‌های مستقل بازنشستگان کشور در قطعنامه پایانی خود گفتند تا زمانی که تمامی مطالباتشان تحقق نیابد به تجمعات اعتراضی خود همواره در سراسر کشور ادامه خواهند داد.

AriaNews
AriaNewshttps://aria.ariairan.com/
اخبار اجتماعی، فرهنگی، ورزشی، اقتصادی، علمی از سراسر جهان در Aria News | آریا نیوز
آخرین خبرها
اخبار مرتبط