7.8 C
Paris
Tuesday, March 19, 2024

تاریخ‌ سازی مشکات‌ الزهرا صفی زن تنیس باز ایران در اوپن استرالیا

مشکات‌الزهرا صفی، تنیس‌باز جوان ایرانی با پیروزی در دور نخست اوپن استرالیا تاریخ‌ساز شد. او نخستین مسابقه‌اش در بخش جوانان اولین گرند اسلم فصل تنیس را با پیروزی ۴-۶ و ۳-۶ مقابل نایار از استرالیا به پایان رساند.

خانم صفی اولین تنیس‌ باز زن ایرانی است که به جمع ۱۰۰ تنیس‌باز برتر جوان جهان راه پیدا کرده است.

او همینطور اولین زنی است که با پرچم ایران در جدول اصلی بخش جوانان یک گرند اسلم رقابت کرده. ارغوان رضایی، تنیس‌باز سرشناس ایرانی-فرانسوی با پرچم فرانسه در مسابقات حرفه‌ای شرکت می‌کرد.

ارغوان رضایی
ارغوان رضایی

این تنیس‌باز ۱۷ ساله پس از پیروزی در مسابقه‌اش گفت: “خیلی خوشحالم که در این روز فوق‌العاده برای تنیس ایران بتوانم حسم را با شما به اشتراک بگذارم. بازی خیلی خوبی بود و حالا خودم را برای دور دوم این مسابقات آماده می‌کنم… امیدوارم این راه ادامه پیدا کند و درهای جدیدی به روی تنیس ایران باز شود.”

مشکات صفی اولین دختر ایرانی است که در جدول اصلی بخش جوانان یک گرند اسلم رقابت کرده است.

او در حال حاضر نفر ۷۴ رده‌بندی جهانی تنیس است و در دوردوم باید با صوفیا کاستولاس (نفر هشتم جوانان) از بلژیک مسابقه دهد. مشکات صفی در بخش دو نفره این مسابقات نیز همراه با تنیس‌بازی از فرانسه حضور دارد.

خانم صفی پیش از این گفته بود که بدون حمایت فدراسیون تنیس ایران در مسابقات شرکت می‌کند.

او گفت: ” من در تمام رقابت‌ها به‌صورت شخصی و با هزینه خودم شرکت کردم و فدراسیون هیچ حمایتی از من نکرده و اسپانسری هم نداشتم. تمام هزینه‌هایم از مربی، تغذیه، اردو و… را خانواده‌ام پرداخت کرده‌اند و حتی در این مدت کمک نشده که اسپانسری پیدا کنم.”

خانم صفی اهل استان البرز ایران است و گفته می‌شود که تنیس را زیر نظر دو مربی اهل کرواسی آغاز کرده و ادامه می‌دهد. او در چندین تورنمنت رده جوانان قهرمان شده است.

تنیس ایران با این که در سال‌های قبل از انقلاب سال ۱۳۵۷ از بهترین‌های آسیا بود، در دوران جمهوری اسلامی با افتی چشمگیر روبرو شد. تنها زن مطرح تنیس ایران، ارغوان رضایی، تنیس‌باز فرانسوی-ایرانی بود که سابقه حضور در مسابقات مختلف درجه اول جهانی را داشت. تنیس خانم رضایی البته در فرانسه شکل گرفت و او با پرچم این کشور در مسابقات شرکت می‌کرد.

مسابقات تنیس اوپن استرالیا اولین گرنداسلم فصل تنیس جهان است که از ۱۸ ژانویه در ملبورن آغاز شده است.

AriaNews
AriaNewshttps://aria.ariairan.com/
اخبار اجتماعی، فرهنگی، ورزشی، اقتصادی، علمی از سراسر جهان در Aria News | آریا نیوز
آخرین خبرها
اخبار مرتبط