10.6 C
Paris
Friday, March 29, 2024

بیش از ۱۲ هزار پناهجوی افغان از آلمان دیپورت می شوند

براساس گزارش دویچه وله در آلمان حدود ۱۲ هزار پناهجوی افغان از آلمان دیپورت خواهند شد.
در همین رابطه وزارت کشور آلمان در پاسخ به پرسش حزب چپ‌های آلمان، گفته است که حدود ۵ درصد از افغان‌های ساکن در آلمان باید این کشور را ترک کنند. طبق آمار آخر سپتامبر امسال حدود ۲۴۷ هزار شهروند افغان در آلمان مقیم هستند.
این تصمیم را وزارت کشور در نامه خود چنین توجیه کرده است: «شواهدی از بدتر شدن وضعیت امنیتی در سراسر افغانستان در دست نیست… خطرات برای افراد غیرنظامی به نسبت سال گذشته تفاوتی نکرده است.»
در این نامه آمده که در شهرهای بزرگ افغانستان امنیت برقرار است. افزون بر این “اداره سراسری مهاجرت و پناهندگی” هر تقاضای اقامت را به طور جداگانه مورد بررسی قرار می‌دهد.
“دلایل ناکافی برای پناهندگی”
از اول سال جاری تا کنون، تقاضای اقامت ۲۷ پناهجوی افغان در آلمان رد شده و آنها به کشور خود عودت داده شده‌اند. در سال گذشته ۲۰۱۵ تنها ۹ شهروند افغان از آلمان دیپورت شدند.
شمار افراد افغان که از مقررات پناهندگی بهره می‌گیرند، از ۷۷ و نیم درصد در سال گذشته به حدود ۵۲ و نیم درصد در سال جاری افت کرده است.

از آنجا که وضعیت افغانستان روی هم رفته ناامن است، اخراج شهروندان افغان با واکنش‌های منفی برخی از نیروهای سیاسی آلمان روبروست. این نیروها به تداوم فعالیت‌های تروریستی در افغانستان اشاره می‌کنند؛ از جمله حملاتی که به تازگی در مزارشریف روی داد و ۶ قربانی برجای گذاشت.

اسلامگرایان طالبان در افغانستان همچنان قدرت دارند و اخیرا مناطقی را در استان قندوز به تصرف در آوردند.
چپ ها: اخراج را متوقف کنید!
حزب چپ‌های آلمان از دولت خواسته است که به اخراج شهروندان افغان پایان دهد.
اولا یلپکه نماینده این حزب در پارلمان گفته است: «دولت آلمان به عبث می‌کوشد وضعیت افغانستان را باثبات تصویر کند.» او افزوده که افغانستان گرفتار جنگ داخلی است و “افرادی که عودت داده می‌شوند با خطر مرگ روبرو هستند”.
اتحادیه اروپا در آغاز ماه اکتبر توافق‌نامه‌ای با دولت افغانستان امضا کرد. طبق این توافق کابل میلیاردها دلار برای بازسازی کشور دریافت می‌کند تا در عوض پناهجویان ردشده را به کشور راه دهد.

طبق آخرین برآوردها از سراسر اتحادیه اروپا حدود ۸۰ هزار نفر و از آلمان بیش از ۱۲ هزار نفر قرار است به کشور خود بازگردانده شوند.

AriaNews
AriaNewshttps://aria.ariairan.com/
اخبار اجتماعی، فرهنگی، ورزشی، اقتصادی، علمی از سراسر جهان در Aria News | آریا نیوز
آخرین خبرها
اخبار مرتبط