19.8 C
Paris
Thursday, May 9, 2024

بیش از چهار کشته و ۳۰ زخمی در حمله خودروی به میان جمعیت در آلمان

بنابه گزارش خبرگزاری آلمان، پلیس این کشور در اولین اظهاراتش در خصوص خودرویی که در مرکز شهر مونستر به میان جمعیت راند، از کشته شدن چند نفر و زخمی شدن شماری از عابران خبر داد.

رسانه‌های آلمان از کشته شدن دست‌کم ۴ عابر خبر می‌دهند. گفته می‌شود که فرد مظنون به حمله نیز در نهایت با شلیک گلوله، خودکشی کرده است.

شهر مونستر در ایالت نوردراین‌-وستفالن در شمال‌غرب آلمان قرار دارد.

مقامات آلمان، این حادثه را یک حمله توصیف کرده و از شهروندان خواسته‌اند که در خانه‌های خود بمانند و از نزدیک شدن به محل حادثه خودداری کنند.

به گفته‌ی مقامات پلیس، عملیات گسترده‌ای حول رستوران “کیپن‌کرل” (Kiepenkerl) در جریان است و مردم وارد این قسمت از شهر نشوند. دو رستوران سنتی و پرقدمت کیپن‌کرل بزرگ و کوچک در میدانی واقع در محله قدیمی و مرکزی شهر ۳۰۰هزار نفری مونستر واقع شده‌اند و بسیار محبوب هستند. این دو رستوران پاتوق بسیار از ساکنان شهر است و مردم در هوای آفتابی بیرون از رستوران می‌نشینند.

تعداد قربانیان
خبرگزاری‌ها از حدود سه کشته و ۳۰ زخمی گزارش می‌دهند. یک سخنگوی پلیس شمار زخمی‌ها را تأیید کرده اما هنوز نمی‌تواند تعداد کشته‌شدگان را مشخص و تأیید کند.

پلیس در پیام توییتری گفته است، همه‌سویه در حال تحقیق است و از مردم خواسته است به شایعات توجه نکنند و از گمانه‌زنی خودداری ورزند. پلیس گفته است بسیاری نکات “هنوز مبهم است” و به شایعات پاسخ نخواهد داد.

پلیس از طریق شبکه اجتماعی توییتر به مردم اطلاع‌رسانی می‌کند.

وزارت کشور آلمان در برلین اعلام کرد که بر اساس آخرین خبرهایی که به دستش رسیده‌، چهار نفر کشته شده‌اند که یکی از آنها فرد مهاجم بوده است.

بر اساس آخرین اعلام پلیس، همه چیز تحت کنترل و خاتمه یافته است و پلیس در مورد یک همدست احتمالی مهاجم تحقیق نمی‌کند.

خودکشی فرد مهاجم

به گزارش خبرگزاری آلمان به نقل از پلیس، فردی که با خودرو ون وارد جمعیت شده بود، دست به خودکشی زده است.

مهاجم یک شهروند آلمانی بوده که از تعادل روانی برخوردار نبوده است. به گزارش شبکه دو تلویزیون آلمان، فرد مهاجم پیش از این یک بار دست به خودکشی زده بود.

از قرار معلوم احتمال انگیزه‌های تروریستی فرد مهاجم منتفی است.

AriaNews
AriaNewshttps://aria.ariairan.com/
اخبار اجتماعی، فرهنگی، ورزشی، اقتصادی، علمی از سراسر جهان در Aria News | آریا نیوز
آخرین خبرها
اخبار مرتبط