11.7 C
Paris
Tuesday, April 23, 2024

بیش از۶۹۰ کشیش کاتولیک در آمریکا به آزار جنسی متهم شدند

بنابه گزارش خبرگزاری آلمان، گزارش مقدماتی دادستانی ایالت ایلینوی نشان می‌دهد که احتمالا بیش از ۶۹۰ کشیش کاتولیک در دهه‌های اخیر در این ایالت در معرض اتهام آزار جنسی بوده‌اند که این شمار فراتر از تعدادی است که تاکنون تصور می‌شده است.

در گزارش لیزا مدیگان، دادستان ایلینوی، ذکر شده کلیسای کاتولیک نام دستکم ۵۰۰ کشیش را که با اتهام آزار جنسی روبرو بوده‌اند، منتشر نکرده است.

دفتر مادیگان روز چهارشنبه ۲۸ آذر (۱۹ دسامبر – وقت محلی) اعلام کرد در حالی که تشکیلات کلیسا نام ۴۵ متهم دیگر را در رابطه با این پرونده منتشر کرده، با این حال مجموع متهمان تنها به ۱۸۵ نفر رسیده که پرسش‌هایی را در مورد نحوه برخورد کلیسای کاتولیک با این رسوایی مطرح ساخته است.

مدیگان در بیانیه خود عنوان کرده کلیسای کاتولیک با عدم بررسی کامل اتهامات در واقع در “وظیفه اخلاقی” خود مقابل قربانیان و افکار عمومی کوتاهی کرده است.

به گفته مدیگان شش اسقف‌نشین ایالت ایلینوی پیش‌تر نام ۱۸۵ کشیش را منتشر کردند که علیه آنان اتهامات “قابل باور” در رابطه با آزار جنسی افراد زیر سن قانونی وجود دارد و در مورد متهمان دیگر سکوت اختیار کرده است.

در گزارش مقدماتی دادستانی اشاره‌ای به زمان طرح اتهامات آزار جنسی نشده است. به گزارش آسوشیتدپرس یک سخنگوی دادستان ایلینوی گفته تاریخ این اتهامات به چندین دهه پیش باز می‌گردد و شماری از کشیشانی که متهم شده‌اند، در این میان فوت کرده‌اند.

تحقیقات در رابطه با رسوایی آزار جنسی کشیش‌های کاتولیک در ایلینوی از ماه اوت امسال آغاز شده و به گفته دادستانی در تماس‌های مردمی با خط تلفن ویژه‌‌ای که به راه انداخته شده، موارد بسیاری از این آزار‌ها افشا شده‌اند که برخی از گزارش‌ها به شدت تکان‌دهنده بوده‌اند.

اسقف‌نشین شیکاگو اتهام دادستانی مبنی بر اهمال کلیسا در شفاف‌سازی و پیگیری اتهامات آزار جنسی را رد کرده و گفته انتشار فهرستی از اسامی مظنونان بدون آنکه اتهامات وارده به آنان به دقت مورد بررسی قرار گرفته باشند، کار صحیحی نیست.

یکی از نمایندگان قربانیان آزار جنسی کشیش‌های کاتولیک با حمایت از گزارش دادستان ایلینوی خواستار تشکیل یک هیئت منصفه با اختیارات ویژه قانونی نظیر پنسیلوانیا شده است. تابستان امسال نیز پرونده رسوایی‌های اخلاقی در کلیسای پنسیلوانیا جنجال آفرید.

AriaNews
AriaNewshttps://aria.ariairan.com/
اخبار اجتماعی، فرهنگی، ورزشی، اقتصادی، علمی از سراسر جهان در Aria News | آریا نیوز
آخرین خبرها
اخبار مرتبط