12.9 C
Paris
Thursday, April 25, 2024

بولتون: ایران پیشنهاد مذاکره با آمریکا را برای جلوگیری از تحریم‌ها بپذیرد

جان بولتون، مشاور امنیت ملی کاخ سفید، گفت اگر ایران می‌خواهد از اعمال مجدد تحریم‌های آمریکا جلوگیری کند، پیشنهاد دونالد ترامپ را پذیرفته و پای میز مذاکره با آمریکا بنشیند.

جان بولتون روز دوشنبه ۱۵ مرداد در گفت‌وگو با شبکه خبری فاکس نیوز، از مقام‌های بلندپایه ایران خواست که برنامه موشکی بالستیک و به گفته او، «برنامه تسلیحات هسته‌ای» را به طور کامل و قابل راستی‌آزمایی کنار بگذارد و با رئیس‌جمهوری آمریکا به گفت‌وگو بنشینند.

مشاور امنیت ملی کاخ سفید نشانه جدیت ایران را، آمادگی‌ تهران برای مذاکره با دونالد ترامپ بر سر توافق هسته‌ای خوانده است.

دونالد ترامپ روز هشتم مرداد برای دیدار با رهبران ایران اعلام آمادگی کرد و گفت که «هیچ شرطی» هم در این زمینه ندارد. با این حال مقامات جمهوری اسلامی به این پیشنهاد واکنش منفی نشان دادند.

در تازه‌ترین مورد بهرام قاسمی، سخنگوی وزارت خارجه ایران، هفته گذشته گفته بود «با این آمریکا و سیاست‌هایی که در پیش گرفته قطعاً امکان تعامل و گفت‌وگو وجود نخواهد داشت».

همزمان با این اظهارات خبرگزاری‌ها گزارش دادند که رئیس‌جمهوری آمریکا با امضای یک فرمان اجرایی حکم به بازگشت تحریم‌های ایران داده و سیاست آمریکا را «وارد آوردن حداکثر فشار اقتصادی» به ایران توصیف کرده است.

آقای ترامپ هشدار داده که ایران «هرگز اجازه نخواهد یافت» تا به سلاح هسته‌ای دسترسی پیدا کند.

وی روز ۱۸ اردیبهشت امسال ایالات متحده را از توافق اتمی با ایران موسوم به برجام خارج کرد و گفت که تحریم‌های واشینگتن علیه تهران را بازخواهد گرداند.

منبع، رادیو فردا

AriaNews
AriaNewshttps://aria.ariairan.com/
اخبار اجتماعی، فرهنگی، ورزشی، اقتصادی، علمی از سراسر جهان در Aria News | آریا نیوز
آخرین خبرها
اخبار مرتبط