13.9 C
Paris
Saturday, April 27, 2024

برگزاری اولین جلسه رسیدگی به پرونده متهمان به قتل داریوش مهرجویی و وحیده محمدی

رئیس کل دادگستری استان البرز از اولین جلسه رسیدگی به پرونده قتل داریوش مهرجویی و همسرش، وحیده محمدی خبر داده است. این دادگاه در شعبه اول دادگاه کیفری استان البرز برگزار شد و متهم اصلی که از او «کریم» یاد شده، ارتکاب قتل را رد کرد.

گفته شده اولیای دم آقای مهرجویی در این دادگاه حضور نداشتند.

به گفته رئیس کل دادگستری استان البرز اتهامات متهم ردیف اول با عناوین «مباشرت در قتل عمدی»، «مشارکت در سرقت تعزیری»، «ورود به عنف به منزل دیگران»، و «تهدید با چاقو» تفهیم اتهام شده است.

این جلسه به صورت علنی و با حضور سه وکیل خانواده مهرجویی و محمدی‌فر برگزار شد.
به گزارش روزنامه شرق وکیل آقای مهرجویی برای هر چهار متهم درخواست قصاص کرده است.
در این جلسه وکیل آقای مهرجویی ایرادهایی را به روند تحقیقات در این پرونده مطرح کرد؛ از جمله «در عکس‌های صحنه جرم مشخص است در اطراف آقای مهرجویی خون ریخته شده اما لباس او خونی نیست.»

این وکیل همچنین گفته است آقای مهرجویی در روز قتل لباس رسمی به تن داشت؛ «در حالی که او هرگز در خانه این طور لباس نمی‌پوشید و پوشش او نشان می‌هد منتظر مهمان بوده است. »

به گفته او درخواست بررسی دوربین‌های مداربسته اطراف صحنه جرم بی‌نتیجه مانده است.

رسانه‌های ایران گفته‌اند متهم ردیف اول (کریم) گفت: «اصلا قتل را قبول ندارم. در آن شهرک چهار باغ دستم بود. باغ مهرجویی یکی از آنها بود. من زمان قتل در باغ فردی دیگر بودم و خواستم دوربین‌ها را چک کنند تا این حرفم مشخص شود اما این کار انجام نشد. سر کار بودم و داشتم کارگری می‌کردم که من را گرفتند. من مرتکب قتل نشدم و به زور اعتراف کردم.».

او اتهام سرقت را هم رد کرده است.

در اولین ساعات بامداد یکشنبه ۲۳ مهرماه، رسانه‌های ایران به نقل از پلیس استان البرز،‌ از کشف پیکرهای داریوش مهرجویی، کارگردان مشهور و وحیده محمدی‌فر،‌ نویسنده و همسر او در خانه شان خبر دادند.

قتل این دو در ویلای شخصی آنها در شهرک زیبادشت منطقه فرخ آباد در شهرستان فردیس استان البرز اتفاق افتاد.

خانه آقای مهرجویی در شهرک زیبادشت شمالی واقع شده است و این شهرک نگهبانی ۲۴ ساعته و کنترل ورود و خروج دارد.

پس از کشته شدن این دو، حسین فاضلی هریکندی،‌ رئیس کل دادگستری استان البرز گفته بود که علت مرگ داریوش مهرجویی و همسرش «خونریزی شدید به دلیل جراحات وارده به واسطه برخورد چاقو یا جسم برنده و نوک تیز به بدن» بوده است.

در گزارش پزشکی قانونی آمده بود که «ضرباتی با چوب یا جسم سخت» به سر داریوش مهرجویی برخورد کرده است که منجر به شکستگی سر نشده و علت فوت نبوده است.

سخنگوی پلیس ایران دو روز پس از وقوع جنایت از دستگیری ۷ مظنون در این پرونده خبر داد که امروز چهار متهم اصلی محاکمه شده‌اند.

در روزهای اول پس از قتل بعضی از خبرگزاری‌های ایران گزارش کرده بودند که «باجناق‌های آقای مهرجویی»‌ در میان بازداشت‌شدگان هستند و انگیزه آنها را نیز «اختلافات مالی» ذکر کرده بودند که پلیس آن را رد کرد.

قتل داریوش مهرجویی و همسرش جامعه ایران را دچار بهت و حیرت کرد. پیش از این هم مرگ کیومرث پوراحمد، دیگر کارگردان ایرانی که مقامات قضایی گفتند خودکشی کرده، با بهت و واکنش عمومی مردم و اهالی سینما روبرو شده بود.

در پی کشته شدن داریوش مهرجویی و وحیده محمدی، بسیاری از کاربران شبکه‌های اجتماعی ، آن را به قتل‌های زنجیره‌ای دهه هفتاد ایران تشبیه کردند که کار عوامل وزارت اطلاعات بود و به «نیروهای خودسر»‌ معروف شدند.

 

AriaNews
AriaNewshttps://aria.ariairan.com/
اخبار اجتماعی، فرهنگی، ورزشی، اقتصادی، علمی از سراسر جهان در Aria News | آریا نیوز
آخرین خبرها
اخبار مرتبط