13.3 C
Paris
Wednesday, May 1, 2024

برگزاری آخرین جلسه رسیدگی به پرونده متهمان به قتل داریوش مهرجویی و همسرش

قوه قضائیه ایران از برگزاری دومین و آخرین جلسه رسیدگی به پرونده متهمان به قتل داریوش مهرجویی و همسرش، وحیده محمدی‌فر در شعبه اول دادگاه کیفری یک استان البرز خبر داده است. دیروز اولین جلسه این دادگاه با حضور چهار متهم برگزار شده بود.

حسین فاضلی هریکندی، رئیس کل دادگستری استان البرز گفت امروز پنجشنبه (۲۸ دی ماه) دو متهم دیگر این پرونده تفهیم اتهام شدند.

اتهامات مطرح شده «شروع به قتل عمد و مباشرت در آن»، «ایراد ضرب و جرح عمدی، مشارکت در سرقت، ورود به عنف، تهدید با چاقو و اخفای ادله جرم» عنوان شده است.

وکلای اولیای دم آقای مهرجویی و همسرش از دادگاه تقاضای صدور حکم قصاص برای ارتکاب قتل عمدی مقتولین و پرداخت دیه و صدور مجازات برای ورود به عنف و سرقت را کردند.
قرار است دادگاه رای نهایی را در «مهلت قانونی» صادر کند.

در جلسه امروز دادگاه متهمان و وکلای آنها هم به دفاع از خود پرداختند.

یکی از متهمان که از او بنام «اسکندر» یاد شده گفت: «هدف ما کشتن کسی نبود و فقط قصد سرقت از منزل مهرجویی را داشتیم.»

او همچنین درباره قتل وحیده محمدی‌فر گفت که به همراه متهم ردیف اول (کریم) «به زور دست و پایش را بستیم و او را با ضربات چاقو زدم. این متهم سپس گفت که یکی از هم دستان او به نام کریم ضربه‌ای با چاقو به خانم محمدی‌فر وارد کرده که موجب «خون‌ریزی خیلی شدید» او شده بوده است.

متهم دیگر این پرونده فردی بود که از او به نام «میر ویس» یاد شد.

او گفت که «من چهار ضربه چوب به مرحوم مهرجویی زدم وهدف سرقت نبود، بلکه قتل بود.»

با این حال کریم -متهم ردیف اول پرونده- اتهام قتل آقای مهرجویی و همسرش را مجددا رد کرده است.

دیروز در اولین جلسه این دادگاه که به صورت علنی برگزار شد، وکیل آقای مهرجویی برای هر چهار متهم درخواست قصاص کرده بود.

متهم ردیف اول (کریم) دیروز گفته بود: «اصلا قتل را قبول ندارم. در آن شهرک چهار باغ دستم بود. باغ مهرجویی یکی از آنها بود. من زمان قتل در باغ فردی دیگر بودم و خواستم دوربین‌ها را چک کنند تا این حرفم مشخص شود اما این کار انجام نشد.»

پلیس استان البرز در اولین ساعات یکشنبه ۲۳ مهرماه امسال از کشف اجساد داریوش مهرجویی و وحیده محمدی‌فر در خانه خود خبر داد.

آنها در ویلای شخصی در شهرک زیبادشت منطقه فرخ آباد در شهرستان فردیس استان البرز به قتل رسیدند.

خانه آقای مهرجویی در شهرک زیبادشت شمالی واقع شده است و این شهرک نگهبانی ۲۴ ساعته و کنترل ورود و خروج دارد.

پس از کشته شدن این دو، رئیس کل دادگستری استان البرز گفته بود که علت مرگ داریوش مهرجویی و همسرش «خونریزی شدید به دلیل جراحات وارده به واسطه برخورد چاقو یا جسم برنده و نوک تیز به بدن» بوده است.

در گزارش پزشکی قانونی آمده بود که «ضرباتی با چوب یا جسم سخت» به سر داریوش مهرجویی برخورد کرده است که منجر به شکستگی سر نشده و علت فوت نبوده است.

قتل داریوش مهرجویی و همسرش جامعه ایران را دچار بهت و حیرت کرد و بعضی از کاربران شبکه‌های اجتماعی ، آن را به قتل‌های زنجیره‌ای دهه هفتاد ایران تشبیه کردند که کار عوامل وزارت اطلاعات بود و به «نیروهای خودسر»‌ معروف شدند.

 

AriaNews
AriaNewshttps://aria.ariairan.com/
اخبار اجتماعی، فرهنگی، ورزشی، اقتصادی، علمی از سراسر جهان در Aria News | آریا نیوز
آخرین خبرها
اخبار مرتبط