8 C
Paris
Wednesday, April 24, 2024

برنی سندرز خواستار لغو تحریم‌ها علیه ایران برای مقابله با ویروس کرونا شد

برنی سندرز، سناتور چپگرای ایالت ورمانت و یکی از نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، خواستار لغو تحریم‌ها علیه ایران برای مقابله با ویروس کرونا شد.

سندرز با انتشار توئیتی نوشت که ایران با تلفات فاجعه‌باری از شیوع ویروس کرونا روبرو است.

وی تاکید کرد که تحریم‌های آمریکا نباید به این فاجعه انسانی دامن بزند.

سندرز که همراه با توئیتش خبری از سی ان ان درباره ۱۴۷ مورد فوتی جدید در ایران را نیز به اشتراک گذاشته بود، افزود: «اگر کشور دلسوزی هستیم باید هر تحریمی را که به توان ایران برای مقابله با این بحران آسیب می‌زند از جمله تحریم‌های مالی را لغو کنیم.»

اگر کشور دلسوزی هستیم باید هر تحریمی را که به توان ایران برای مقابله با این بحران آسیب می‌زند از جمله تحریم‌های مالی را لغو کنیم.
برنی سندرز
نامزد انتخابات ریاست جمهوری آمریکا

شمار مبتلایان به ویروس کرونا در ایران طبق آمار وزارت بهداشت، تا ظهر روز چهارشنبه، ۲۸ اسفند به ۱۷ هزار و ۳۶۱ نفر رسید و شمار قربانیان از هزار نفر فراتر رفت.

مایک پمپئو، وزیر امور خارجه آمریکا نیز روز سه‌شنبه ۱۷ مارس (۲۷ اسفند) با اعلام اینکه آمار قربانیان کرونا در ایران بسیار بالا است گفته بود: «با رئیس سازمان جهانی بهداشت درباره ایران صحبت کردم. اینکه چطور آمریکا می‌تواند به آن‌ها کمک کند.»

وی افزود که آمریکا متعهد شده است هرگونه همکاری که از دستش بر می‌آید ارائه دهد.

اما همزمان محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران در توئیتی نوشته بود که « حریم های غیرقانونی آمریکا باعث خالی شدن منابع اقتصادی ایران و مختل شدن توان مقابله با کووید – ۱۹ شده است.»

دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا در ماه مه سال ۲۰۱۸ اعلام کرد که کشورش از توافق هسته‌ای سال ۲۰۱۵ با ایران خارج می‌شود. پس از آن ایالات متحده آمریکا علاوه بر برگرداندن تحریم‌های قبلی علیه ایران، تحریم‌های جدیدی را نیز وضع کرد.

AriaNews
AriaNewshttps://aria.ariairan.com/
اخبار اجتماعی، فرهنگی، ورزشی، اقتصادی، علمی از سراسر جهان در Aria News | آریا نیوز
آخرین خبرها
اخبار مرتبط