10.2 C
Paris
Friday, March 29, 2024

بدافزار موذی که از طریق مسنجر فیس‌بوک نفوذ می کند

یک بدافزار جدید که از طریق مسنجر فیس‌بوک منتشر می‌شود، شناسایی شده است. مراقب باشید روی لینک‌های مشکوک حتی وقتی از طریق دوستان فیس‌بوکی‌تان برایتان ارسال شده کلیک نکنید. به روزرسانی آنتی‌ویروس‌ها هم ضروری است.
کارشناسان امنیت در اینترنت می‌گویند که باید همیشه مراقب پیغام‌هایی باشیم که در شبکه‌های اجتماعی یا از طریق ایمیل دریافت می‌کنیم، به ویژه آن پیام‌هایی که از ما می‌خواهند روی یک لینک کلیک کنیم. حتی اگر این پیغام‌ها را از دوستان و آشنایان دریافت می‌کنیم، بهتر است روی هیچ لینکی کلیک نکنیم.

طی چند روز اخیر یک بدافزار (malware) از طریق مسنجر فیس‌بوک در حال پخش شدن است. شیوه کار اینگونه است که یکی از دوستان فیس‌بوکی شما لینکی برای شما می‌فرستد که در کنار آن چند اموجی چهره شوکه‌شده است و از شما می‌خواهد که روی لینک کلیک کنید تا ویدیو را ببینید. عکس ابتدایی ویدیو یک عکس مات از صفحه فیس‌بوک شما است و برای همین احتمال برانگیخته شدن کنجکاوی و کلیک روی آن زیاد است.
در صورت کلیک روی آن، بدافزار کاربر را به وب‌سایت‌های دیگری منتقل می‌کند. برای مثال یکی از کاربران با مرورگر کروم به سوی یک وب‌سایت که نسخه تقلبی یوتیوب بوده است هدایت شده است. در آن‌جا کاربر تشویق شده که یک نسخه‌ی تقلبی افزونه کروم را دانلود کند. یا کاربر دیگری با مرورگر فایرفاکس و سافاری، به سایت دیگری برده شده و در آن‌جا کاربر تشویق شده است که روی یک پیام تقلبی به‌روز‌رسانی مرورگر کلیک کند.

اگر کاربر فایل را دانلود کند، بدافزار از طریق کاربر به دوستان او در فیس‌بوک منتقل می‌شود. همچنین تمام ابزار کاربر که می‌تواند گوشی هوشمند کاربر یا کامپیتور باشد، پر از تبلیغات می‌شود.

به نظر می‌رسد افرادی که پشت پرده طراحی و سودجویی از چنین بدافزاری فعالیت دارند، از طریق تبلیغات به مبالغ هنگفتی پول و همچنین حساب‌های شخصی کاربران در فیس‌بوک دست می‌یابند.
برای در امان ماندن از این بدافزار، کاربر در مرحله نخست باید اطمینان حاصل کند که روی لینک‌های این چنینی کلیک نمی‌کند. کاربر همچنین باید آنتی‌ویروس‌های خود را به روزرسانی کند تا از خطر گرفتاری‌هایی که می‌تواند امنیت سایبری او را مختل کند در امان بماند.

AriaNews
AriaNewshttps://aria.ariairan.com/
اخبار اجتماعی، فرهنگی، ورزشی، اقتصادی، علمی از سراسر جهان در Aria News | آریا نیوز
آخرین خبرها
اخبار مرتبط