12.1 C
Paris
Thursday, March 28, 2024

بایدن: دولت آینده ادامه دولت اوباما نیست، با جهان جدیدی روبرویم

جو بایدن، رئیس جمهوری منتخب، سه شنبه چهارم آذرماه گفته است که به رغم حضور چهره‌های آشنا در بین اعضای کابینه‌اش، دولت او به مثابه ادامه دولت باراک اوباما نخواهد بود، چرا که آمریکا اکنون با جهان کاملا جدید مواجه است.

جو بایدن در نخستین مصاحبه خود پس از اعلام پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا و در پاسخ به پرسشی در خصوص پیام معرفی اعضای دولت او به شبکه «ام اس ان بی سی» گفت: «پیام این است؛ بازگشت آمریکا.»

رئیس جمهوری منتخب تصریح کرد: ما خوشحالیم که آمریکا نقش جهانی خود را احیا می‌کند و بار دیگر کشوری خواهد بود که بر صدر میز و ائتلاف و اتحاد بنیان خواهد کرد.

مجری شبکه «ام اس ان بی سی» در ادامه پرسید، بسیاری از چهره‌هایی که برای دولت خود معرفی کردید، چهره‌های آشنایی هستند و منتقدان می‌گویند، دولت آینده، دولت سوم باراک اوباما خواهد بود.

جو بایدن در پاسخ گفت: دولت آینده، دولت دور سوم باراک اوباما نخواهد بود. چرا که با جهانی کاملا متفاوت با دوره دولت اوباما- بایدن مواجهیم. رئیس جمهوری ترامپ بستر و زمینه‌ها را تغییر داده است و راهبرد «آمریکا اول» عملا به «آمریکای تنها» بدل شده است.

وی همچنین اظهار داشت: به همین خاطر کسانی را معرفی کردم که طیف‌های مختلف جامعه آمریکا و حزب دموکرات را نمایندگی می‌کنند.

رئیس جمهوری منتخب روز سه شنبه شماری از اعضای سیاست خارجی و امنیت ملی خود را معرفی کرد. از جمله آنتونی بلینکن به عنوان وزیر خارجه، جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی، الخاندرو مایورکاس، وزیر امنیت داخلی٬ لیندا توماس گرینفیلد، سفیر ایالات متحده در سازمان ملل، آوریل هینز، مدیر اطلاعات ملی و جان کری، نماینده ویژه رئیس‌جمهوری در امور تغییرات اقلیمی، معرفی شدند.

مجری در ادامه پرسید که آیا کسی که در انتخابات اخیر به دونالد ترامپ رای داده باشد را هم برای عضویت در کابینه معرفی خواهید کرد؟

جو بایدن در پاسخ گفت، بله، پست و سمت‌های زیادی باقی‌مانده است که می‌بایست افرادی را برای آنها انتخاب کرد. هدف دولت من٬ متحد کردن مردم است.

رئیس جمهوری منتخب در ادامه به اقدامات خود در فرایند انتقالی دولت اشاره کرد.

اداره خدمات عمومی ایالات متحده روز دوشنبه با ارسال نامه‌ای به جو بایدن، اعلام کرد مجوز رسمی برای فرایند انتقال قدرت صادر شده است.

روز سه شنبه هم اعلام شد که اعضای تیم رئیس جمهوری منتخب به بودجه لازم و همچنین گزارش‌های امنیت ملی دسترسی خواهد داشت.

جو بایدن گفته است، هم اکنون به اکثر نهادهای بهداشتی برای گرفتن اطلاعات در خصوص نحوه واکسیناسیون و همچنین نهادهای امنیتی دسترسی دارد و زمینه چینی برای انتقال قدرت در ۲۰ ژانویه آغاز شده است.

شبکه «ام اس ان بی سی» می‌گوید، رئیس جمهوری منتخب از بامداد روز چهارشنبه نخستین گزارش امنیت ملی را دریافت خواهد کرد.

AriaNews
AriaNewshttps://aria.ariairan.com/
اخبار اجتماعی، فرهنگی، ورزشی، اقتصادی، علمی از سراسر جهان در Aria News | آریا نیوز
آخرین خبرها
اخبار مرتبط