10.6 C
Paris
Friday, March 29, 2024

بالاترین رشد اقتصادی اروپا در ده سال گذشته

بنابه گزارش بخش اقتصادی یورونیوز، منطقه مالی یورو سال گذشته میلادی رشد اقتصادی ۷. ۲ درصدی را تجربه کرده است. پی یر مسکوویسی، کمیسیر اقتصادی اتحادیه اروپا امروز با اعلام این خبر گفت داده‌ها نشان می‌دهند که می‌توان انتظارداشت که سال ۲۰۱۸ و ۲۰۱۹ نیز اروپا با رشد اقتصادی ویژه‌ای مواجه باشد. آقای مسکوویسی همچنین در کنفرانس خبری در کمیسیون اروپا اعلام کرد که میانگین رشد اقتصادی کشورهای عضو اتحادیه اروپا هستند ۴. ۲ درصد بوده است. منطقه مالی یورو در ده سال گذشته با چنین رشدی مواجه نبوده است. ده سال پس از بحران اقتصادی کشورهای منطقه مالی یورو پس از یک دوره رکود بی‌سابقه حالا اقتصادی روبه رشد دارند.

به گفته کمیسیر اقتصادی کمیسیون اروپا برای اولین بار شاهد یک رشد اقتصادی متعادل در اغلب کشورهای حوزه مالی منطقه یورو هستیم.

کمیسیون اقتصدای اروپا هم چنین پیش بینی کرد که سال ۲۰۱۸ با گسترش ۳. ۲ درصدی تولید ناخالص داخلی و در سال ۲۰۱۹ با رشد حداقل دو درصدی آن مواجه باشیم.

رشد اقتصادی اروپا تحت تاثیر برکسیت، بحران مهاجرت و شرایط جهانی
یکی از مهم‌ترین فاکتورهایی که می‌تواند روی این رشد اقتصادی تاثیرگذار باشد بی‌تردید ادامه دور دوم مذاکرات برکسیت است. همچنین بحران‌هایی از جمله مهاجرت می‌توانند اقتصاد اروپا را تحت تاثیر قراردهند. البته شرایط جهانی نیز عامل دیگری است که می‌تواند بر اقتصاد منطقه یورو تاثیرگذار باشد. مانند بحران اقتصادی سال ۲۰۰۸ که ریشه اصلی آن ورشکستگی بانک‌ها در ایالات متحده بود.

نرخ رشد اقتصادی سال گذشته اتحادیه اروپا و منطقه مالی یورو نشان می‌دهد که این قاره از لحاظ اقتصادی از آمریکا پیشی گرفته است.

همزمان باید گفت که نرخ بیکاری نیز بطور میانگین کاهش داشته است اما همچنان در میان کارگران جوان بالاست. این یکی از مهم‌ترین معضلات کمیسیون اروپاست که قصد دارد در سال ۲۰۱۸ با این چالش مبارزه کند.

AriaNews
AriaNewshttps://aria.ariairan.com/
اخبار اجتماعی، فرهنگی، ورزشی، اقتصادی، علمی از سراسر جهان در Aria News | آریا نیوز
آخرین خبرها
اخبار مرتبط