6.9 C
Paris
Friday, April 26, 2024

بازداشت مهاجمان به سفارت ایران در لندن

بنابه گزارش رسانه ها از انگلستان، حمید بدیعی‌نژاد، سفیر ایران در لندن با انتشار پیامی در توییتر از حمله گروهی از طرفداران آیت‌الله صادق حسینی شیرازی به سفارت‌خانه ایران در لندن خبر داده است.

سفیر ایران در لندن در توئیتر خبر داده است که چهار نفر از طرفداران آیت‌الله صادق حسینی شیرازی پرچم ایران را از سفارتخانه جمهوری اسلامی در لندن پایبن کشیده‌اند. آن‌ها ظاهراً به سلاح‌های سرد هم مسلح بوده‌اند. پلیس لندن این خبر را تأیید کرده است.

حمید بدیعی‌نژاد ماجرا را به این شکل در پیام توئیتری‌اش شرح داده:

«دقایقی پیش تعداد اندکی از طرفداران فرقه شیرازی به سفارت ج. ا. ایران در لندن تعرض نموده و با شکستن پرچم، در حال شعار علیه مقامات کشور، و لعن عایشه، ابوبکر، عمر و عثمان هستند. به هنگام ورود، آنها با چماق و قمه دیده شدند. پلیس در محل حاضر است.»

سفیر انگلیس در تهران نیز ضمن ابلاغ عذرخواهی رسمی دولت انگلیس گفت: «پلیس ضدشورش انگلیس در محل حضور یافته و اوضاع را تحت کنترل دارد… تمامی اقدامات لازم برای محافظت از جان دیپلمات های ایران و جلوگیری از ورود مهاجمین به داخل سفارت به عمل آمده است.»

در نهایت بهرام قاسمی سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان اعلام کرد، متعرضان به سفارت ایران در لندن دقایقی پیش توسط پلیس انگلستان دستگیر و با دخالت پلیس مسئله تمام شد. حمید بعیدی‌نژاد، سفیر ایران در انگلیس نیز پس از دستگیری متعرضان در توییتی تاکید کرد: «چهار متعرض توسط پلیس دستگیر و با ماشین به ایستگاه پلیس برده شدند، ولی هنوز از احتمال حضور افراد دیگری از این فرقه در اطراف سفارت اطمینان وجود ندارد»

 

AriaNews
AriaNewshttps://aria.ariairan.com/
اخبار اجتماعی، فرهنگی، ورزشی، اقتصادی، علمی از سراسر جهان در Aria News | آریا نیوز
آخرین خبرها
اخبار مرتبط