12.9 C
Paris
Thursday, April 25, 2024

بازداشت احمد عراقچی معاون ارزی بانک مرکزی ایران

بنابه گزارش رسانه ها، سخنگوی قوه قضائیه از دستگیری احمد عراقچی معاون ارزی بانک مرکزی خبر داده است. در همین رابطه یکی از نمایندگان مجلس ایران می گوید تعدادی از اعضای مجلس از رئیس قوه قضائیه خواسته اند که ولی الله سیف، رئیس کل سابق بانک مرکزی ممنوع الخروج شود.

سخنگوی قوه قضائیه روز یکشنبه ۱۴ مرداد با اعلام این خبر افزود: امروز چند نفر از جمله معاون ارزی بانک مرکزی، شنیدم اخیرا کنار گذاشته شده بودند، یکی از کارمندان یکی از معاونین رییس جمهور و ۴ نفر از دلالان ارزی که در این خصوص فعالیت غیر مجاز داشتند، تحت تعقیب قرار گرفتند و بازداشت شدند.

آقای عراقچی، برادرزاده عباس عراقچی، معاون سیاسی وزارت امور خارجه و مذاکره کننده ارشد ایران در مذاکرات هسته‌ای است.

از سوی دیگر یکی از نمایندگان مجلس ایران از نامه ۲۰ نماینده به صادق لاریجانی، رئیس قوه قضائیه درباره لزوم ممنوع الخروجی ولی الله سیف، رئیس کل سابق بانک مرکزی خبر داد. ابوالفضل ابوترابی نماینده مردم نجف آباد اظهار داشت: «به همراه ۲۰ نفر از نمایندگان نامه‌ای را به رئیس قوه قضاییه نوشته ایم و درخواست کرده ایم مسئولانی که فرزندان آن‌ها بیرون از کشور یا دوتابعیتی هستند و خودشان هم در مظان اتهام قرار دارند، فعلا ممنوع‌الخروج شوند تا به وضعیتشان رسیدگی شود.»

وی افزود: در همین نامه تقاضا کرده ایم که از جمله برای آقای سیف این ممنوع‌الخروجی در نظر گرفته شود تا به وضعیتش رسیدگی شود. با توجه به اینکه خانواده وی در استرالیا به سر می‌برد، بنابراین در رابطه با وی نیز این درخواست ممنوع الخروجی را مطرح کرده ایم تا به عملکردش رسیدگی قضایی شود.

 

AriaNews
AriaNewshttps://aria.ariairan.com/
اخبار اجتماعی، فرهنگی، ورزشی، اقتصادی، علمی از سراسر جهان در Aria News | آریا نیوز
آخرین خبرها
اخبار مرتبط