9.5 C
Paris
Friday, April 26, 2024

ایران در اقدامی بشردوستانه مردم جنگ زده اوکراین را در خاک خود بپذیرد

در مقابل چشمان بهت زده مردم جهان، شش روز از جنگ خانمانسوزی که ولادیمیر پوتین در اوکراین براه انداخته می گذرد و مردم اوکراین همچنان در حال مقاومت در مقابل تجاوز یک دیکتاتور خارجی به کشورشان هستند.

نزدیک به یک میلیون پناهنده اوکراینی به کشورهای همجوار، چند هزار کشته و مجروح و شهرهایی که در اثر بمباران و موشکباران به خرابه تبدیل شده اند، محصول سیاست تجاوزکارانه دیوانه ای بنام پوتین است که حتی از تهدید و اعلام جنگ جهانی سوم و بمباران هسته ای ابایی ندارد.

اروپا یکصدا در مقابل تهاجم تجاوزکارانه پوتین ایستاده است و از هر گونه کمک به مقاومت اوکراین کوتاهی نمی کند.
مجمع عمومی سازمان ملل نیز با اکثریت آرا حمله روسیه به اوکراین را محکوم کرد.

تظاهرات مردمی ضد جنگ نیز از روسیه تا اقصی نقاط جهان ادامه دارد و هر روز بیشتر از گذشته از یک طرف همبستگی جهانی علیه جنگ و از طرف دیگر انزوای بین المللی پوتین روسیه را نشان می دهد.

در این میان مسئولان جمهوری اسلامی با مواضع یک بام و دو هوا با بهانه آمریکا ستیزی، علنا و عملا در کنار اقدامات تجاوزکارانه پوتین در اوکراین قرار گرفته اند. که نشان دهنده عدم استقلال و وابستگی آشکار به تصمیماتی است که پوتین اتخاذ نموده است.
مواضعی که حتی طالبان افغانستان و چین نیز چنین سرشکستگی را برای ملت خود نخریدند و با مواضع سیاسی قوی تر از گذشته، خود را از کشتار تاریخی و حمام خون در اوکراین مبری نمودند.

وقت آن است که دولتمردان حکومت جمهوری اسلامی به خود آیند، در مواضع خود تجدید نظر نموده و بیش از این پرچم جنگی پوتین را باد نزنند. چرا که مسلما مردم ایران را بهمراه خود نخواهند یافت.

مسئولان حکومت جمهوری اسلامی می توانند با یک ابتکار عمل انسانی و بسیار ساده، مواضع یک هفته گذشته خود را ترمیم نموده و پای خود را از گلیم جنگ طلبی پوتین کنار بکشند.

ایران با حسن نیت نشان دادن به مردم اوکراین و جهان، با یک ابتکار انسانی و بین المللی، بخشی از شهروندان آواره و جنگ زده اوکراینی را در خاک خود بعنوان میهمان یا پناهنده بپذیرد و آسیب های جنگی آنان را درمان نماید!

جواد فیروزمند – پنجشنبه ۱۲ اسفند ۱۴۰۰ – سوم مارس ۲۰۲۲

 

AriaNews
AriaNewshttps://aria.ariairan.com/
اخبار اجتماعی، فرهنگی، ورزشی، اقتصادی، علمی از سراسر جهان در Aria News | آریا نیوز
آخرین خبرها
اخبار مرتبط