8.4 C
Paris
Friday, April 19, 2024

اولین مدال طلای المپیک توکیو در رقابت های تیراندازی برای ایران

جواد فروغی در رقابت های تیراندازی بازی های توکیو و در ماده تپانچه بادی ده متر بالاتر از رقبای خود از کشورهایی نظیر آلمان، صربستان، چین و کره جنوبی بر سکوی نخست ایستاد و مدال طلای المپیک را بر گردن انداخت.

این ورزشکار ایرانی با مدال طلای المپیک توکیو چند رکورد ملی و جهانی را جابه‌جا کرد.

طلای فروغی نخستین مدال المپیک در تاریخ تیراندازی ایران است. جواد فروغی، ورزشکار ایرانی از استان ایلام چهل و دو سال دارد.

بدین ترتیب ایران موقتا بالاتر از هند و کره جنوبی به رتبه دوم جدول مدال ها صعود کرد. چین با کسب دو طلا و یک برنز تا لحظه کسب طلای کاروان ایران در صدر جدول توزیع مدال ها قرار داشت.

فروغی ۴۲ ساله، با این موفقیت، رکورد مسن‌ترین مدال‌آور ایرانی در تاریخ المپیک را شکست. پیش از این، محمود نامجو در المپیک ۱۹۵۶ با ۳۸ سال سن موفق به کسب مدال شده بود.

او همچنین نخستین عضو کاروان ایران در المپیک است که برای کشورش در این دوره از بازی‌ها مدال کسب کرد.

فدراسیون تیراندازی ایران ۳ هزار یورو نیز به عنوان پاداش کسب مدال طلا به این تیرانداز اعطا کرد و مجموع پاداش فروغی به ۵ هزار یورو رسید.

مسعود سلطانی‌فر وزیر ورزش و جوانان ایران نیز کسب اولین مدال طلای المپیک توکیو و اولین مدال طلای تاریخ تیراندازی ایران در المپیک را تبریک گفت.

جواد فروغی که اهل ایلام است، پیشتر ۲ مدال طلای جام جهانی هند و کرواسی را نیز دریافت کرده و در جایگاه نخست رتبه‌بندی فدراسیون جهانی تیراندازی قرار دارد.
پیش از این دو نماینده دیگر ایران در این بازی ها یعنی فاطمه کرم زاده و آرمینا صادقیان در ماده تفنگ بادی زنان در رده های ۲۳ و ۳۰ قرار گرفتند. تیراندازی ایران در بازی های توکیو در مجموع ۶ نماینده دارد.

جواد فروغی تنها نماینده ایران در فینال ماده تپانچه بادی ده متر مردان بود.

شغل جواد فروغی که حالا لقب قهرمان المپیک را خواهد داشت پرستاری است. او در جریان همه گیری بیماری «کووید ۱۹» در ایران به ویروس کرونا مبتلا شده بود.

AriaNews
AriaNewshttps://aria.ariairan.com/
اخبار اجتماعی، فرهنگی، ورزشی، اقتصادی، علمی از سراسر جهان در Aria News | آریا نیوز
آخرین خبرها
اخبار مرتبط