5.9 C
Paris
Saturday, April 20, 2024

انتقاد دید‌بان حقوق بشر از خشونت پلیس فرانسه در برخورد با پناهجویان کاله

سازمان دید‌بان حقوق بشر از دولت فرانسه خواست تا به اعمال خشونت پلیسی علیه پناهجویان در شهر کاله این کشور پایان دهد.
این سازمان مدافع حقوق بشر چهارشنبه، ۲۶ ژوئیه در گزارشی تحت عنوان «مثل زندگی در جهنم» اعلام کرد که پلیس فرانسه «به شکلی روزانه» پناهجویان را آزار می‌دهد تا موجب راندن آنها از شهر کاله شود.

«مثل زندگی در جهنم» بر مبنای مصاحبه با ۶۰ مهاجر در کاله تنظیم شده‌است. بر اساس یافته‌های این گزارش، پلیس فرانسه به روی کودکان و بزرگسالان هنگام خواب اسپری فلفل می‌پاشد، کیسه‌خواب‌ها و لباس‌هایشان را مصادره می‌کند و گاه حتی غذا و آب آنها را دور می‌ریزد.

هنوز مقام‌های فرانسه واکنش رسمی به این گزارش نشان نداده اند.

دیدبان حقوق بشر این اقدامات را «نقض استانداردهای بین‌المللی رفتار پلیس» خواند و از مقام‌های کشوری و محلی خواست تا فوراً به پلیس دستورالعمل‌های لازم را برای تبعیت از این استانداردها ارائه دهد.

جهنم در خرابه‌های جنگل کاله

به گفته سازمان‌های امدادرسان، حدود ۶۰۰ پناهجو در کاله حضور دارند. درست در همان محلی که پلیس فرانسه کمپ سابق پناهجویان، موسوم به «جنگل کاله» را سال گذشته تخریب کرد و پناهجویان آن را به نقاط دیگر منتقل کرد.

در این اردوگاه بین شش هزار و ۵۰۰ تا هشت هزار پناهجو در سودای رسیدن به بریتانیا زندگی می‌کردند که ۸۰۰ تن از آنان را کودکان تشکیل می‌دانند. از میان این کودکان، حدود ۴۰۰ نفر از شرایط پذیرش پناهندگی در بریتانیا برخوردار بودند.

دیدبان حقوق بشر در گزارش خود از یک پناهجوی ۲۹ ساله اتوپیایی نقل می‌کند که «چون کمپ کاله را سال پیش خراب کردند، جایی برای خوابیدن و غذا خوردن وجود ندارد. مثل زندگی در جهنم است.»

پناهجویانی که به کاله می‌روند، امیدوارند تا به طریقی خود را به بریتانیا برسانند.

 

AriaNews
AriaNewshttps://aria.ariairan.com/
اخبار اجتماعی، فرهنگی، ورزشی، اقتصادی، علمی از سراسر جهان در Aria News | آریا نیوز
آخرین خبرها
اخبار مرتبط