12.5 C
Paris
Thursday, April 18, 2024

انتصاب زهرا احمدی‌پور به ریاست سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری

طی حکمی که روز شنبه ۱۵ آبان ۱۳۹۵ در سایت دولت ایران منتشر گردیده، خانم زهرا احمدی‌پور بعنوان رئیس سازمان میراث فرهنگی منصوب شد.
در این حکم آمده است که آقای حسن روحانی رئیس جمهور ایران، خانم زهرا احمدی‌پور را به عنوان معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری منصوب کرده است.
گفته می شود که وی در این سمت، جانشین مسعود سلطانی‌فر، وزیر جدید ورزش و جوانان می‌شود.
خانم احمدی‌پور سومین معاون زن رئیس جمهور ایران است.
معصومه ابتکار رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست و شهیندخت مولاوردی، معاون امور زنان و خانواده، دیگر زنانی هستند که در جایگاه معاونت ریاست جمهوری قرار دارند.
حسن روحانی بعد از رسیدن به ریاست جمهوری، علاوه بر معصومه ابتکار و شهیندخت مولاوردی، الهام امین‌زاده را نیز به عنوان معاون حقوقی خود منصوب کرد. اما خانم امین‌زاده، در تیرماه گذشته به عنوان دستیار ویژه رئیس جمهور در امور حقوق شهروندی منصوب شد و جای خود را در معاونت حقوقی به مجید انصاری داد.
خانم زهرا احمدی‌پور، سومین فردی است که در دولت یازدهم به ریاست سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری می‌رسد. نخستین رئیس سازمان میراث فرهنگی در این دولت، محمدعلی نجفی بود که در بهمن ۱۳۹۲ به دلیل بیماری قلبی از این سمت استعفا کرد و جای خود را به مسعود سلطانی‌فر داد.
آقای سلطانی‌فر چهار روز پیش، به عنوان وزیر جدید ورزش و جوانان از مجلس دهم رای اعتماد گرفت.

AriaNews
AriaNewshttps://aria.ariairan.com/
اخبار اجتماعی، فرهنگی، ورزشی، اقتصادی، علمی از سراسر جهان در Aria News | آریا نیوز
آخرین خبرها
اخبار مرتبط