18.3 C
Paris
Tuesday, April 30, 2024

انتخابات ریاست جمهوری در فرانسه

دفاتر رأی‌گیری برای دور نخست انتخابات ریاست جمهوری فرانسه از ساعت ۸ صبح یکشنبه/۲۳ آوریل گشوده شد. دفاتر رأی‌گیری تا ساعت ١۹ امروز در اکثریت مناطق فرانسه باز خواهد بود. در برخی از شهر‌های بزرگ فرانسه، از جمله پاریس رأی‌گیری تا ساعت ۲۰ امشب ادامه خواهد داشت. نخستین نتایج این انتخابات بر پایه نظرسنجی و برآوردهای روز رأی‌گیری، در ساعت۲۰ امشب، یکشنبه اعلام خواهد شد. نرخ مشارکت در این انتخابات تا نیمروز، بیش از ۲۸ درصد گزارش شده است که نسبت به دور نخست انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰١۰ تغییر محسوسی نکرده است.

در این انتخابات نزدیک به ۴۷ میلیون شهروند فرانسوی برای رای دادان به صندوق‌های رأی فرا خوانده شده اند. جمعاً ۶۶ هزار و ۵۰۰ دفتر رأی‌گیری برای در این انتخابات پذیرای رأی‌دهندگان هستند. رأی‌گیری برای چند صد هزار نفر از شهروندان فرانسوی که در استان ها و سرزمین‌های فرانسوی آنسوی دریاها زندگی می کنند، همچنین فرانسویان مقیم کشورهای خارجی از دیروز، شنبه آغاز شده است.

در دور نخست انتخابات ١١ نامزد با یکدیگر رقابت خواهند کرد. در پایان رای گیری امروز، یکشنبه ۲ نامزد از میان آنان برای رقابت نهایی و کسب مقام ریاست جمهوری فرانسه انتخاب می شوند. دور نهایی انتخابات ریاست جمهوری برای انتخاب رئیس جمهوری فرانسه در ۷ ماه مه آینده برگزار خواهد شد.

AriaNews
AriaNewshttps://aria.ariairan.com/
اخبار اجتماعی، فرهنگی، ورزشی، اقتصادی، علمی از سراسر جهان در Aria News | آریا نیوز
آخرین خبرها
اخبار مرتبط