14.8 C
Paris
Saturday, April 27, 2024

امانوئل ماکرون از وزرای خود خواست در برابر تروریسم، تجسم دولت بدون ترحم باشند

امانوئل مکرون، رئیس‌جمهور فرانسه، که قرار بود امروز در اجلاس سران کشورهای غرب بالکان در تیرانای آلبانی شرکت کند، در بحبوحه هشدار نسبت به تهدیدات تروریستی در کشورش، برنامه سفر خود را جهت برگزاری یک نشست امنیت ملی لغو کرد. دولت فرانسه تلاش دارد تا با ارائه قانون مهاجرت به عنوان پاسخ درست برای مبارزه با تروریسم، به تعهدات قاطعانه پس از حمله تروریستی روز جمعه به یک مدرسه در شمال این کشور، عمل کند.

رئیس‌جمهور فرانسه، ظهر امروز، دوشنبه شانزدهم اکتبر، نخست وزیر و سایر اعضای کلیدی دولت و همچنین مقامات ارشد نظامی و ضد تروریسم این کشور را در قالب یک نشست امنیتی در الیزه گرد هم آورده و در این جلسه ضمن اعلام دوباره حمایت از جامعه آموزشی، از وزرای خود خواست که در قبال “تمام کسانی که حامل تنفر و ایدئولوژی‌های تروریستی هستند تجسم یک دولت بدون ترحم باشند.”

یک مشاور رئیس جمهوری فرانسه با اظهار این مطلب افزود که امانوئل ماکرون همچنین از فرمانداران کشور خواست که پرونده افراد افراطی‌ شناسایی شده را که قابل اخراج از فرانسه هستند از نو با دقت بررسی کنند.

در روند “غربالگری” که خبرش توسط ژرالد دارمنن وزیر کشور فرانسه اعلام شد، ٢٨‬٥٢ پرونده مورد بررسی قرار می‌گیرد و اخراج ١٩‬٣‬ شهروند خارجی افراط‌گرا تسریع می‌شود.

امانوئل ماکرون در نشست امنیتی امروز، ضمن اشاره به لایحه پیشنهادی وزیر کشور فرانسه جهت رسیدگی به این پرونده ها، تاکید کرد که “این قانون باید سریعا به تصویب برسد تا بتوان چنین افرادی را هرچه زودتر از قلمرو ملی اخراج کرد”.

علاوه بر این، طبق دستور دولت فرانسه، ٧٠٠٠ سرباز در قالب اقدامات امنیتی پیشگیرانه، از امشب تا اطلاع ثانوی در سراسر فرانسه مستقر خواهند شد.

دومینیک برنار، معلم فرانسوی ٥٧ ساله، روز جمعه در محوطه مدرسه گامبتا در آراس (پا دو کاله) هدف ضربات چاقوی یک جوان مسلمان تندرو اهل چچن قرار گرفته و کشته شد.

با اینکه فرد مهاجم به دلیل افراط‌گرایی در لیست افراد تحت نظر پلیس فرانسه قرار داشت اما از آنجا که در سن ٦‬ سالگی وارد خاک این کشور شده، طبق قوانین فعلی فرانسه امکان اخراج او از این کشور وجود نداشته است.

در همان شب، ژرالد دارمنن، لایحه مهاجرت خود را که بیش از یک سال روی آن کار شده به عنوان راه حلی برای وضعیتهایی از این دست ارائه کرد. به گفته وی، این قانون به وزارت کشور اجازه می‌دهد تا همه شهروندان کشورهای خارجی که حتی در سن ٢ تا ٣‬سالگی وارد فرانسه شده و مستحق بازگشت به کشور مبدأ خود هستند را اخراج کند چرا که آنها “خطرات بالقوه” به حساب می‌آیند.

مدرسه گامبتا به بمبگذاری تهدید شد
مدرسه‌ گامبتا در آراس که هفته گذشته، هدف حمله تروریستی قرار گرفته بود، امروز حدود ساعت ۱۰:۳۰ صبح به وقت محلی، پس از دریافت یک تهدید بمب‌گذاری، به طور کامل تخلیه شد.

صدها دانش‌آموز و معلم که از مدرسه خارج شده بودند، کمی بعد که مشخص شد تهدید به بمبگذاری که از طریق اینترنت ارسال شده ساختگی بوده، به کلاس های درس باز گشتند.

بخشدار منطقه ای که دبیرستان در آن واقع شده می‌گوید تمام اقدامات احتیاطی و ایمنی اخذ شده است.

بنا بر اعلام گابریل آتال، وزیر آموزش و پرورش فرانسه، از آغاز سال تحصیلی در ابتدای سپتامبر تا کنون ١٦‬٨‬ مورد تهدید بمب گذاری در مدارس فرانسه گزارش شده است. آماری که به گفته وی “غیرقابل قبول” است.

روز شنبه هفته جاری هم موزه لوور پاریس و کاخ ورسای بازدیدکنندگان و کارکنان خود را پس از دریافت تهدید به بمب گذاری تخلیه کرده بودند.

RFI

 

AriaNews
AriaNewshttps://aria.ariairan.com/
اخبار اجتماعی، فرهنگی، ورزشی، اقتصادی، علمی از سراسر جهان در Aria News | آریا نیوز
آخرین خبرها
اخبار مرتبط