11.3 C
Paris
Saturday, April 27, 2024

افزایش فعالیت شرکت های هواپیمایی بین المللی در آسمان ایران

ایرانی‌ها سالانه بیش از سه میلیارد دلار برای خرید بلیط شرکت‌های هوایی خارجی هزینه می‌کنند. به همین دلیل شرکت های هواپیمایی بین المللی می خواهند فعالیت های خود در آسمان ایران را افزایش می دهند.

پس از توافق هسته‌ای خطوط هوایی که به ایران پرواز خود را قطع کرده بودند دوباره در حال بازگشت به ایران هستند در آخرین مورد شرکت کی‌ال‌ام قدیمی‌ترین ایرلاین فعال جهان هم به ایران باز گشته است.

ژیل روشه مدیرعامل منطقه کشورهای خلیج فارس کی‌ال‌ام نیز به همکاری کی‌ال‌ام و ایرفرانس اشاره کرد و گفته است؛ ظرفیت مسافرت بیش از دو هزار نفر در طول هفته توسط چهار پرواز کی‌ال‌ام و سه پرواز ایرفرانس از تهران به اروپا وجود دارد.

پس از ورود دوباره شرکت کی‌ال‌ام به ایران شرکت آلمانی لوفت‌هانزا اعلام کرد علاوه بر افزایش پروازها، روابط خود را هم با خطوط هوایی ایرانی افزایش خواهند داد.

شرکت لوفت‌هانزا در حال حاضر بزرگترین ایرلاین اروپایی به حساب می‌آید. این شرکت آلمانی در طول سال‌های تحریم نیز پروازهای خود به ایران را قطع نکرد، پس از لغو تحریم‌ها تعداد پروازهای خود را به ۲۷ پرواز هفتگی رسانده است .
حدود دو ماه قبل اصفهان نیز به عنوان دومین مقصد هوایی لوفت‌هانزا در ایران کار خود را آغاز کرد.

در همین رابطه پس از مذاکراتی که انجام گرفت، ورود شرکت‌هایی چون ایرفرانس، بیریتیش ایرویز، هواپیمایی اتریش، ایرآسیا و هواپیمایی تایلند به آسمان ایران از سر گرفته شد تا جایی که فرودگاه امام رسما اعلام می کند؛ در حال حاضر پذیرای ۵۷ ایرلاین مختلف داخلی و خارجی است.

با اینحال شرکت‌های دیگری هم به زودی به آسمان ایران باز خواهند گشت. یکی از این شرکت ها ایر ایندیا است.
پروازهای شرکت دولتی ایر ایندیا که دو دهه گذشته پروازهای خود را به ایران لغو کرده بود دوباره از سر گرفته خواهد شد.

AriaNews
AriaNewshttps://aria.ariairan.com/
اخبار اجتماعی، فرهنگی، ورزشی، اقتصادی، علمی از سراسر جهان در Aria News | آریا نیوز
آخرین خبرها
اخبار مرتبط