3.2 C
Paris
Thursday, April 25, 2024

افزایش بی سابقه کودکان فقیر در بریتانیا

بنابه گزارش رسانه ها، یک پژوهش تازه در بریتانیا نشان می‌دهد که در کمتر از یک دهه، تعداد کودکانی که در این کشور در فقر زندگی می‌کنند یک میلیون نفر افزایش یافته است.

بنا بر گزارش مجمع اتحادیه‌های صنفی بریتانیا بیش از سه میلیون کودک در خانواده‌هایی زندگی می‌کنند که مجموع درآمد والدین آنها زیر خط فقر (۲۱ هزار پوند در سال) است.

این گزارش می‌گوید حدود ۶۰۰ هزار نفر از این کودکان به دلیل قطع کمک‌هزینه‌های دولتی و همین طور تعیین سقف حقوق برای کارکنان بخش دولتی زیر خط فقر قرار گرفته‌اند.

فرانسس اوگریدی، دبیر کل مجمع اتحادیه‌های صنفی بریتانیا می‌گوید “فقر کودکان در خانواده‌های شاغل از سال ۲۰۱۰ به شدت افزایش یافته است. کاهش درآمدها و قطع بعضی کمک‌هزینه‌ها در طی سال‌ها زیان‌های انسانی وحشتناکی به جا گذاشته است.”

این گزارش در آستانه راهپیمایی روز شنبه ۱۲ مه در لندن منتشر شده که شرکت‌‎کنندگان در آن خواهان توافقی تازه برای حقوق و مزایای کارگران هستند.

یک سخنگوی دولت بریتانیا در واکنش به این گزارش گفت: “ما اعداد و ارقام مجمع اتحادیه‌های صنفی را به رسمیت نمی‌شناسیم. واقعیت این است که تعداد کسانی که در فقر مطلق زندگی می‌کنند از سال ۲۰۱۰ تا الان یک میلیون نفر کاهش داشته که شامل ۳۰۰ هزار کودک می‌شود.”

مارگارت گرینوود، وزیر کار دولت سایه بریتانیا یافته‌های گزارش تازه را تکان‌دهنده خوانده و گفته است: “این‌ها همان خانواده‌های ازلحاظ مالی ‘لب مرز ‘ هستند که ترزا می (نخست وزیر) قول داده بود که به آنها کمک می‌کند، اما نتوانست.”

خانم گرینوود افزایش فقر را نتیجه مستقیم کاهش حمایت‌های دولتی و تعیین سقف حقوق در بخش‌های عمومی خواند.

AriaNews
AriaNewshttps://aria.ariairan.com/
اخبار اجتماعی، فرهنگی، ورزشی، اقتصادی، علمی از سراسر جهان در Aria News | آریا نیوز
آخرین خبرها
اخبار مرتبط