9.6 C
Paris
Tuesday, March 19, 2024

افزایش ابتلا به کرونا در آلمان، فرانسه، ایتالیا و اتریش

موسسه پژوهشی روبرت کخ روز چهارشنبه ۲۹ دی (۱۹ ژانویه) اعلام کرد که در شبانه‌روز گذشته ۱۱۲ هزار و ۳۲۳ مورد جدید ابتلا به کرونا در آلمان به ثبت رسید.

این برای نخستین بار است که تعداد افراد جدید مبتلا به کرونا در آلمان در یک ‌روز از ۱۰۰ هزار نفر فراتر رفته است.

بر اساس این گذشته و در شبانه‌روز یاد شده، ۲۳۹ نفر نیز بر اثر ابتلا به کرونا در آلمان جان باختند.

فرانسه؛ ثبت یک رکورد جدید
روز سه‌شنبه، در فرانسه نیز ۴۶۵ هزار مورد جدید ابتلا به کرونا به ثبت رسید که رکورد جدیدی در این کشور محسوب می‌شود. این آمار، بیش از هر زمان دیگری از آغاز پاندمی و خیلی بیشتر از روز پیش از آن با ثبت ۱۰۲ هزار مورد جدید ابتلا به کرونا در فرانسه به شمار می‌رود.

شمار جدید افراد مبتلا به کرونا در فرانسه طی شبانه‌روز گذشته در حالی بیش از چهار برابر آلمان است که فرانسه، جمعیت کمتری نسبت به آلمان دارد.

امانوئل مکرون، رئیس‌ جمهوری فرانسه این واقعیت را پنهان نمی‌کند که سخت‌گیری‌های بیشتری را برای افراد واکسینه‌نشده اعمال خواهد کرد. این در حالی است که شماری از مخالفان سیاست‌های کرونایی دولت مکرون، به طور مرتب در خیابان‌های فرانسه دست به تجمع می‌زنند.

بر اساس آمارهای رسمی، حدود ۷۵ درصد از مردم فرانسه واکسن کرونا دریافت کرده‌اند.

ایتالیا؛ افزایش تقریبا سه برابری در یک روز
در ایتالیا نیز وزارت بهداشت این کشور از ثبت ۲۲۸ هزار مورد جدید ابتلا به کرونا در شبانه‌روز گذشته خبر داده است. این در حالی است که در روز پیش از آن، ۸۳ هزار و ۴۰۳ مورد جدید از ابتلا به این ویروس به ثبت رسیده بود.

تاکنون ۱۴۱ هزار و ۸۲۵ نفر از مردم ایتالیا بر اثر ابتلا به کرونا جان باخته‌اند و به این ترتیب، ایتالیا دومین کشور دارای بالاترین تلفات کرونا در اروپا و نهمین کشور در جهان محسوب می‌شود.

اتریش؛ آمار وحشتناک
در اتریش با جمعیت حدود ۹ میلیون نفر، نیز شیوع سویه اومیکرون از ویروس کرونا به بالاترین حد خود رسیده است. کارل نهامر، صدراعظم اتریش از ثبت ۳۰ هزار مورد جدید ابتلا به کرونا خبر داده که این رقم، ”بسیار وحشتناک” است. با این حال، در این کشور شمار بیماران بستری شده در بخش مراقبت‌های ویژه، کاهش یافته است. در مقابل، تعداد بیشتری از تخت‌ها در بخش‌های عادی مراکز درمانی اتریش، توسط بیماران مبتلا به کرونا اشغال می‌شوند.

AriaNews
AriaNewshttps://aria.ariairan.com/
اخبار اجتماعی، فرهنگی، ورزشی، اقتصادی، علمی از سراسر جهان در Aria News | آریا نیوز
آخرین خبرها
اخبار مرتبط