13.4 C
Paris
Friday, March 29, 2024

افراد ناشناس در فرانسه با موتورسیکلت به همسر روح‌الله زم حمله کردند

بنابر گزارش‌ها، مهسا رازانی، همسر روح‌الله زم، مدیر اعدام‌شده کانال تلگرامی «آمدنیوز»، توسط ضاربان ناشناس سوار بر موتور سیکلت در فرانسه مورد حمله و ضرب و شتم قرار گرفته است.

در این حمله که شامگاه شنبه نهم بهمن روی داده، افراد موتورسوار با پلاک پوشیده و کلاه کاسکت و در محلی که دوربینی نداشته به مهسا رازانی حمله کرده و سپس از محل گریخته‌اند.

تصاویری نیز در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده که حاکی از کبودی و ضرب و جرح در بدن مهسا رازانی است.

مهر ۱۳۹۸ هم روح‌الله زم، مدیر کانال تلگرامی «آمدنیوز» و فعال سیاسی منتقد جمهوری اسلامی، در عراق ربوده شد و پس از انتقال به ایران اعدام شد.

روح‌الله زم، فعال رسانه‌ای و بنیانگذار و مدیر سایت کانال تلگرامی «آمدنیوز» که از سال‌ها پیش در فرانسه پناهنده بود، در مهر ۹۸ طی سفر به عراق، توسط ماموران امنیتی جمهوری اسلامی ایران ربوده و در دادگاه انقلاب تهران به «افساد فی الارض» متهم شد و ۲۲ آذر ۱۳۹۹ حکم اعدام او اجرا شد.

محمدعلی زم، پدر روح‌الله زم، بارها صدور حکم اعدام توسط دادگاه انقلاب را «غیرقانونی» خوانده و اعلام کرده بود که فرزندش در جریان محاکمه «از ابتدایی‌ترین حقوق خود» محروم بوده است.

ربودن، پخش اعترافات اجباری آقای زم، روند دادگاه و اجرای حکم اعدام او واکنش‌های جهانی گسترده‌ای در پی داشت و بسیاری از کشورهای اروپایی و آمریکا، نهادهای مدافع حقوق بشر و شخصیت‌های سیاسی و مدنی آن را محکوم کردند.

روز پنج‌شنبه، دوم دی‌ماه، فاطمه زم، خواهر روح‌الله زم، در سالگرد اعدام برادرش با انتشار عکسی از پاشیده شدن قیر بر سنگ قبر این فعال رسانه‌ای خبر داد.

خانم زم ضمن انتشار این عکس در صفحه اینستاگرام خود نوشته است: «اینجا مزار انسانی است که گفت یکی از سه آرزویم این بود که در وطن خود بمیرم.»

این‌گونه تخریب سنگ قبر مخالفان جمهوری اسلامی سابقه‌دار است. هیچ‌ یک از مسئولان جمهوری اسلامی تاکنون مسئولیت این تخریب‌ها را برعهده نگرفته و هویت افرادی هم که به سنگ قبرها آسیب می‌زنند مشخص نشده است.

ایجاد ناامنی برای ایرانیان خارج از کشور سابقه زیادی دارد و مردادماه امسال، مرکز حقوق بشر عبدالرحمن برومند با اشاره به خبر تلاش جمهوری اسلامی برای ربودن مسیح علی‌نژاد، فعال مدنی مقیم آمریکا، با انتشار گزارش و بیانیه‌ای نوشت که حکومت ایران در این زمینه «ید طولایی دارد» و بنیاد برومند «در تحقیقات مستمر خود، بیش از ۵۴۰ ایرانی را که قتل یا آدم‌ربایی موفقیت‌آمیز آن‌ها به جمهوری اسلامی ایران منتسب است، شناسایی کرده است».

بر این اساس، از انقلاب ۱۳۵۷ به بعد، عوامل جمهوری اسلامی صدها حمله علیه پناهندگان در کشورهای مختلف به عمل آورده و چون در اغلب مواقع از هر گونه مجازاتی مصون بوده‌اند، این حملات را دائماً تکرار کرده‌اند.

AriaNews
AriaNewshttps://aria.ariairan.com/
اخبار اجتماعی، فرهنگی، ورزشی، اقتصادی، علمی از سراسر جهان در Aria News | آریا نیوز
آخرین خبرها
اخبار مرتبط