10.6 C
Paris
Friday, March 29, 2024

اعمال محدودیت برای افرادی که در فرانسه واکسن نزده اند

امانوئل ماکرون، رئیس جمهوری فرانسه در یک گفت‌وگوی تلویزیونی نسبت به شیوع گونه دلتای ویروس کرونا در فرانسه هشدار داد و تاکید کرد که داشتن گذرنامه(گواهی) سلامت برای حضور در اماکن عمومی در فرانسه به زودی اجباری می‌شود. گواهی دیجیتال سلامت، اطلاعات مربوط به واکسینه شدن هر فرد یا انجام تست کرونا (PCR) را دارا است.

اولیویه وران، وزیر بهداشت فرانسه در واکنش به این موضوع گفت که صدها هزار نفر پس از سخنرانی ماکرون در سایت مخصوص گرفتن وقت واکسن، وقت رزرو کرده‌اند. وی تصریح کرد: «موضوع خوب این است که ما واکسن داریم، مراکز در همه جا باز هستند.»

پیش از اعلام وزیر بهداشت فرانسه، سایت دکتولیب(Doctolib) با انتشار توییتی نوشته بود که در هر دقیقه، ۲۰ هزار وقت برای واکسیناسیون ثبت شده است. این سایت پیش بینی کرده است که ۲۱۲ هزار نفر در آخر هفته نخستین دُز واکسن خود را تزریق کنند.

این سایت پس از سخنرانی امانوئل ماکرون به دلیل هجوم شمار زیادی از افراد به مدت ۳۰ دقیقه از کار افتاد. دُکتولیب در توییتی نوشت:«ما آماده نبودیم اما این خبر خوبی است.»

این موضوع نتیجه فشاری است که امانوئل ماکرون برای جلوگیری از موج چهارم کرونا در این کشور وارد آورده است به طوری که در حال حاضر در بسیاری از مناطق فرانسه گونه دلتا ویروس کرونا شناسایی شده و در حال افزایش است. تاکنون در فرانسه ۳۵.۸ میلیون نفر دست‌کم یک دُز واکسن دریافت کرده‌اند که معادل ۵۳.۱ درصد جمعیت این کشور است که ۲۷.۴ میلیون نفر از آنها معادل ۴۰.۶ درصد جمعیت این کشور به طور کامل در برابر بیماری کووید-۱۹ واکسینه شده‌اند.

امانوئل ماکرون در سخنان روز گذشته خود اعلام کرد واکسیناسیون برای کادر پزشکی بیمارستان‌ها و کسانی که با افراد آسیب پذیر در تماس هستند اجباری می‌شود. وی تاکید کرد که هر چه بیشتر واکسن تزریق شود فضای کمتری برای ویروس باقی خواهد ماند.

امانوئل ماکرون، ۹ ماه قبل از انتخابات ریاست جمهوری فرانسه اقدامات گسترده‌ای را برای جلوگیری از موج چهارم شیوع ویروس اعلام کرده است.

همراه داشتن گواهی سلامت
گواهی سلامت یکی از این موارد است که شامل اثبات واکسیناسیون و آزمایش منفی پی‌سی‌آر می‌شود و استفاده از آن از هفته‌های آینده به تدریج اجباری خواهد شد. داشتن این گواهی از تاریخ ۲۱ ژوئیه برای رفتن به مکان‌های تفریحی و فرهنگی مانند سینماها ضروری می‌شود.

از ابتدای ماه اوت (دو هفته دیگر) داشتن گواهی سلامت برای ورود به کافه‌ها، رستوران‌ها، مراکز خرید، کارمندان و … اجباری می‌شود.

رایگان بودن تست پی‌سی‌آر طبق گفته ماکرون از پاییز امسال لغو و پولی می‌شود. تنها افرادی که نسخه پزشک دارند می‌توانند از خدمات رایگان این آزمایش بهره ببرند.

همچنین واکسیناسیون برای کادر درمانی بیمارستان‌ها، کلنینک‌ها، افراد شاغل در خانه‌های سالمندان، خانه‌های بازنشستگی، داوطلبانی که با افراد مسن در ارتباط هستند، آتش‌نشانان و پیراپزشکان اجباری می‌شود.

گابریل اتال، سخنگوی دولت گفت که این افراد چهار میلیون نفر برآورد شده‌اند که یک و نیم میلیون نفر آن‌ها تاکنون واکسینه نشده‌اند.

ماکرون هشدار دارد که این افراد باید تا ۱۵ سپتامبر واکسینه شوند و پس از این تاریخ کسانیکه سر باز بزنند جریمه خواهند شد.

وزیر بهداشت فرانسه نیز تهدید کرد اگر کادر درمانی تا ۱۵ سپتامبر واکسینه نشود، کار خود را از دست می‌دهند و حقوقی به آن ها پرداخت نخواهد شد.

میزان شیوع ویروس کرونا در فرانسه در حال افزایش است به طوریکه روز یکشنبه ۴ هزار و ۲۰۰ ابتلای جدید در این کشور ثبت شد. وزیر بهداشت این کشور هشدار داد ممکن است اگر اقدامی صورت نگیرد این میزان در اوایل ماه اوت به رقم ۲۰ هزار ابتلای روزانه برسد.

AriaNews
AriaNewshttps://aria.ariairan.com/
اخبار اجتماعی، فرهنگی، ورزشی، اقتصادی، علمی از سراسر جهان در Aria News | آریا نیوز
آخرین خبرها
اخبار مرتبط