12.2 C
Paris
Tuesday, March 19, 2024

اعتراضات مردمی علیه گرانی در شهرهای مختلف ایران

اعتراضات مردمی در شهرهای مختلف ایران شامگاه شنبه ۲۴ اردیبهشت ادامه یافت در حالی که تاکنون کشته شدن دست‌کم یک نفر در این اعتراضات تایید شده است.

بروجرد در استان لرستان، بابا حیدر در چهارمحال و بختیاری و شهرک کاروان (رضویه) در تهران از جمله شهرهایی است که در این شب صحنه اعتراضات بوده‌اند.

ویدیوهایی نیز از اعتراضات در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده است که گفته می‌شود مربوط به هفشجان در چهارمحال و بختیاری و قوچان در استان خراسان رضوی است، اما رادیو فردا نمی‌تواند به‌طور مستقل مکان و زمان این ویدیوها را مشخص کند. معترضان در یکی از این ویدیوها شعار «مرگ بر گرانی» و «سوریه را رها کن، فکری به حال ما کن» سر می‌دهند.

ویدیوهایی نیز از مناطق مرکزی تهران و خیابان انقلاب در روز شنبه منتشر شده است که نشان از حضور سنگین نیروهای امنیتی در خیابان‌ها دارد.

همزمان با گسترش دامنه اعتراضات، نماینده دزفول در مجلس شورای اسلامی کشته شدن دست‌کم یک نفر را در این شهر تایید کرد.

احمد آوایی بدون اشاره به جزییات حادثه گفت که فرد کشته شده از اهالی «اندیمشک» بوده است، نه دزفول.

آقای آوایی اما اشاره‌ای به هویت این فرد و نحوه کشته شدن او نکرد. برخی گزارش‌های تاییدنشده شمار کشته‌شدگان را تا سه نفر نیز عنوان کرده‌اند.

در این حال اختلال اینترنت به‌ویژه در خطوط تلفن همراه در مناطق مختلف ایران از جمله بسیاری از شهرهای استان خوزستان ادامه دارد.

اعتراضات کنونی در پی افزایش چشم‌گیر مواد غذایی در ایران رخ داده و بیشتر مناطق غربی ایران درگیر آن بوده‌اند از جمله شهرهای ایذه و دزفول و اندیمشک در خوزستان، بروجرد و دورود در لرستان، جونقان و فارسان در استان چهارمحال و بختیاری، و دهدشت در استان کهگیلویه و بویراحمد. از شرق ایران نیز نیشابور صبح شنبه صحنه اعتراضات بود.

AriaNews
AriaNewshttps://aria.ariairan.com/
اخبار اجتماعی، فرهنگی، ورزشی، اقتصادی، علمی از سراسر جهان در Aria News | آریا نیوز
آخرین خبرها
اخبار مرتبط