13.9 C
Paris
Saturday, April 27, 2024

اصغر فرهادی: دیگر نمی‌خواهم در سینمای خود موهای زنان را به‌طور سیستماتیک بپوشانم

اصغر فرهادی، کارگردان شناخته‌شده ایرانی و برنده دو جایزه اسکار، در یک گفت‌وگوی رسانه‌ای اعلام کرد که دیگر نمی‌خواهد در سینمای خود موهای زنان را به‌طور «سیستماتیک» بپوشاند.

آقای فرهادی در مصاحبه‌ با روزنامه فرانسوی «لوموند» که روز یک‌شنبه هشتم بهمن منتشر شد، گفت که به‌دلیل محدودیت‌های کنونی حاکم بر ایران دیگر قصد فیلم‌سازی در ایران را ندارد و نمی‌خواهد در فیلم‌های خود موهای زنان را به‌طور سیستماتیک بپوشاند.

این کارگردان اوایل اردیبهشت امسال در گفت‌وگو با نشریه آمریکای «ورایتی» گفته بود که به‌طور غیر رسمی از ممنوع‌الکار شدن خود باخبر شده است.

او هم‌چنین گفته بود که به‌طور غیر رسمی نیز مطلع شده بود که در صورت بازگشت به ایران «ممنوع‎‌الخروج» خواهد شد و افزوده بود که تنها ممنوعیتی که به‌طور رسمی از آن اطلاع یافته بود، «ممنوع‌المعامله» شدن است.

آقای فرهادی پس از آغاز اعتراضات سراسری ۱۴۰۱ خشونت نیروهای حکومتی با معترضان را محکوم کرد و در حمایت از سینماگران و بازیگران ایرانی که در کنار معترضان ایستاده و از راه‌های متعدد حکومت را به چالش کشیده بودند، سخن گفت.

او در گفت‌وگو با ورایتی نسل جدید ایران را «فوق‌العاده قدرتمند» خوانده و گفته بود که این نسل «می‌داند هدفش چیست و دقیقا چه می‌خواهد.»

این کارگران مطرح سینما در گفت‌وگوی تازه خود با نشریه لوموند نیز ضمن ابراز امیدواری درباره «آینده ایران» افزوده است: «نسل جدید در ایران بر خلاف بزرگان‌شان که فقط درباره آن چه نمی‌خواستند، می‌دانستند، بسیار آگاه است و می‌داند که چه می‌خواهد.»

آقای فرهادی در این مصاحبه تأکید کرده است که حضور زنان قوی در سینمایش به‌دلیل همسرش و دیدن زنان قوی در جامعه ایران است.

پریسا بخت‌آور، همسر اصغر فرهادی، نیز کارگردان است.

اصغر فرهادی در سال ۲۰۱۱ جایزه اسکار را برای فیلم «جدایی نادر از سیمین» و در سال ۲۰۱۷ دومین اسکار را برای فیلم «فروشنده» دریافت کرد.

فیلم دیگر او به نام «قهرمان» در سال ۲۰۲۱ نامزد دریافت سومین اسکار شد و جایزه هیئت داوران جشنواره کن را دریافت کرد.

 

AriaNews
AriaNewshttps://aria.ariairan.com/
اخبار اجتماعی، فرهنگی، ورزشی، اقتصادی، علمی از سراسر جهان در Aria News | آریا نیوز
آخرین خبرها
اخبار مرتبط