10.3 C
Paris
Friday, March 29, 2024

اصغر فرهادی در مراسم اسکار امسال شرکت نمی‌کند

رسانه ها گزارش داده اند اصغر فرهادی، کارگردان سرشناس ایرانی که فیلم او در جمع نامزدهای نهایی جوایز اسکار در بخش فیلم‌های غیرانگلیسی زبان حضور دارد، رسما اعلام کرده است که در مراسم اسکار حضور نخواهد یافت.

آقای فرهادی در متنی که روز یکشنبه دهم بهمن در اختیار نیویورک تایمز قرار داده و خبرگزاری ایسنا نیز آن را منتشر کرده با غیرمنصفانه خواندن شرایطی که در روزهای اخیر برای ورود مسافران و مهاجران به ایالات متحد آمریکا بوجود آمده، نوشته است که ابتدا قصد تحریم مراسم را نداشت اما اکنون شرایط برای سفر او نیز تغییر کرده است.

آقای فرهادی که به خاطر نامزدی فیلم «فروشنده» قرار بود در مراسم اسکار امسال حاضر شود، نوشت: «متاسفم که از طریق این نوشته اعلام می‌کنم در مراسم اسکار امسال در کنار دیگر اهالی سینما شرکت نخواهم کرد.»

او توضیح داد: «به هیچ عنوان قصد تحریم مراسم را به نشانه اعتراض نداشتم چون آگاهم که بسیاری از اهالی سینمای آمریکا و اعضای آکادمی مخالف افراطی‌گری و تندروی‌هایی هستند که این روزها بیش از گذشته در حال اعمال است.»

این کارگردان در ادامه اضافه کرد: «اما امروز به نظر می‌آید که این امکان حضور، با اما و اگرهایی همراه است که برایم به هیچ عنوان پذیرفتنی نیست حتی اگر برای سفر من به آمریکا استثنایی قائل شوند.»

او سپس با بیان اینکه به اعتقاد او تندروها در دعواهای سیاسی چاره‌ای ندارند جز تقسیم جهان به دو بخش ما و دیگران، گفت که این سیاستمداران قصد دارند با ساختن تصویری هولناک از دیگران، مردم کشورشان را دچار ترس از آن‌ها بکنند.

آقای فرهادی تاکید کرد که به اعتقاد او این نگاه تنها مربوط به آمریکا نیست و تندروها در ایران نیز همین گونه فکر می‌کنند.

​پیش از اصغر فرهادی، ترانه علیدوستی، بازیگر فیلم فروشنده نیز اعلام کرده بود که در اعتراض به فرمان رئیس جمهوری آمریکا مبنی بر محدودیت ورود به شهروندان هفت کشور به آمریکا، در مراسم اسکار حضور نخواهد یافت، هر چند مشخص نبود که مسئولان فیلم فروشنده برنامه ای برای اعزام خانم علیدوستی به مراسم اسکار داشته باشند.

اصغر فرهادی کارگردان فیلم فروشنده، پرافتخارترین کارگردان ایرانی در جشنواره های جهانی محسوب می‌شود. او علاوه بر کسب جوایز متعدد جشنواره فیلم برلین برای فیلم «جدایی نادر از سیمین»، موفق به کسب اسکار بهترین فیلم غیرانگلیسی زبان و گلدن گلوب بهترین فیلم غیرانگلیسی زبان برای این فیلم شد.

آقای فرهادی همچنین با فیلم فروشنده در جشنواره فیلم کن امسال حاضر شد و جایزه بهترین فیلمنامه را از آن خود کرد. شهاب حسینی، بازیگر این فیلم نیز عنوان بهترین بازیگر مرد را در جشنواره کن به دست آورد.

 

AriaNews
AriaNewshttps://aria.ariairan.com/
اخبار اجتماعی، فرهنگی، ورزشی، اقتصادی، علمی از سراسر جهان در Aria News | آریا نیوز
آخرین خبرها
اخبار مرتبط