8 C
Paris
Friday, April 19, 2024

اصغر فرهادی: ترامپ به مردم ایران فشار وارد می‌کند

بنابه گزارش رسانه ها، تصمیم دونالد ترامپ مبنی بر خروج یک‌جانبه ایالات متحده‌ آمریکا از برجام نه تنها دنیای سیاست را لرزاند و سیاست‌مداران را در سراسر جهان شگفت‌زده کرد،‌ بلکه هنرمندان و اهالی سینما را نیز به واکنش وا داشت.

اعلام تصمیم ترامپ در روز ۱۸ اردیبهشت (هشتم ماه مه) با آغاز به کار هفتادمین دوره جشنواره فیلم کن و اکران فیلم «همه می‌دانند» ساخته اصغر فرهادی، به عنوان فیلم افتتاحیه این دوره از جشنواره همزمان بود.

اصغر فرهادی،‌ یک روز پس از اکران فیلمش گفت که تصمیم رییس‌جمهوری ایالات متحده ‌آمریکا برای خروج یک‌جانبه از برجام بر زندگی و معیشت شهروندان در ایران فشار وارد می‌کند.

کارگردان ایرانی گفت:‌ «دیروز خیلی روز عجیبی بود. من و همه دست‌اندرکاران فیلم احساس خوشحالی داشتیم،‌ اما وقتی بعد از نمایش فیلم خبردار شدم که ترامپ گفته است که آمریکا از برجام خارج می‌شود و قراری را که بین چند کشور بود را برهم زده است، خیلی متاسف شدم.»

اصغر فرهادی در بخش دیگری از سخنانش به فشاری اشاره کرد که شهروندان ایرانی درپی بازگشت احتمالی تحریم‌ها متحمل می‌شوند. وی افزود:‌ «فکر می‌کنند سیستم یا حکومت را تحت فشار قرار می‌دهند، اما فشار واقعی به مردم وارد می‌شود؛ به مادری وارد می‌شود که فرزندش به دارو نیاز دارد؛ از نظر روانی مردم را آزار می‌‌دهد.»

کارگردان ایرانی برنده جایزه اسکار می‌افزاید:‌ «‌ برعکس چیزی که از بیرون به نظر می‌آید، [‌خروج آمریکا از برجام] وضع خیلی از فعالان حقوق بشر، حقوق زنان و خیلی از کسانی را که با تمام وجودشان و صادقانه تلاش می‌کنند که وضعیت بهتر بشود،‌ سخت‌تر می کند.»

 

AriaNews
AriaNewshttps://aria.ariairan.com/
اخبار اجتماعی، فرهنگی، ورزشی، اقتصادی، علمی از سراسر جهان در Aria News | آریا نیوز
آخرین خبرها
اخبار مرتبط