10.6 C
Paris
Friday, March 29, 2024

استفاده از لوازم آرایش تاریخ‌ مصرف گذشته و خطرات ناشی از آن

لوازم بهداشتی و آرایشی که اغلب خانم ها روزانه از آن استفاده می کنند، تاریخ پایان مصرف دارند. پس از آن تاریخ خصوصا اگر محصولات مورد استفاده دارای کیفیت پایین باشند، می‌توانند به پوست آسیب زده و اثرات خود را از دست بدهند.

استفاده از لوازم آرایشی تاریخ مصرف گذشته باعث تحریک پوست و عفونت چشم می‌شود بنابراین باید در استفاده از لوازم آرایشی مناسب دقت لازم را داشته باشد.

بطور مشخص اگر کرم صورتتان را از زمانی که خریده‌اید باز نکرده اید می‌تواند تا ۲ سال آن را نگهداری کنید، اما در صورتی که وسیله‌ی آرایشی باز شود می‌توان ۶ تا ۱۲ ماه از آن استفاده کرد.
اگر نگران سلامت چشم‌هایتان هستید

کد‌های مخفی بر روی لوازم آرایشی چشم نشان دهنده‌ی آن است که باید ریمل را هر ۶ ماه یک بار تعویض کرد، از طرفی باز شدن در ریمل اکسیژن بر روی مواد تشکیل‌دهنده ریمل تاثیر گذاشته و کاری می‌کند که باکتری‌ها درون آن جمع شوند.

وقتی باکتری‌ها درون ریمل تجمع کنند، می‌توانند باعث قرمزی، خارش یا حتی گاهی ورم و گل مژه در ناحیه چشم‌ها شود.
کانسیلر‌ها تا این مدت تاریخ انقضا دارند

اگر کانسیلر‌ها بعد از باز شدن و چند ماه مصرف، بوی نامطبوعی بدهند می‌توان تشخیص داد که فاسد شده‌اند.
مداد ابرو را چگونه سالم نگه داریم

برای آنکه مداد ابرو فاسد نشود یکی از راه‌های موجود آن است که همیشه نوک مداد را در حالت تراشیده قرار دهید.مهلت فاسد شدن خط چشم

خط چشم مایع از ۴ تا ۶ ماه می‌تواند کاربرد داشته باشد و بعد از این بازه‌ی زمانی فاسد می‌شود و استفاده از آن می‌تواند باعث ایجاد عفونت چشمی شود.

از لوازم بهداشتی و آرایشی تاریخ مصرف گذشته مطلقا استفاده ننمایید.

AriaNews
AriaNewshttps://aria.ariairan.com/
اخبار اجتماعی، فرهنگی، ورزشی، اقتصادی، علمی از سراسر جهان در Aria News | آریا نیوز
آخرین خبرها
اخبار مرتبط