10.6 C
Paris
Friday, March 29, 2024

اروپا گوگل را به پرداخت دو میلیارد یورو جریمه محکوم کرد

اگر تا به حال در ماشین جست‌وجوی گوگل دنبال مقایسه قیمت برای یک خرید اینترنتی رفته باشید، احتمالا متوجه این نکته شده‌اید که نتایج جست‌وجوی شما نه بر اساس قیمت کالا بلکه بر مبنای دیگری جلوی چشم شما ظاهر می‌شود.
شرکت گوگل متهم است که در هر جست‌وجویی ابتدا نام شرکت‌هایی را در بالاترین رده قرار می‌دهد که یا وابسته به گوگل هستند و یا پول تبلیغ به گوگل داده‌اند. کمیسیون اروپا این موضوع را ثابت کرده و بابت آن از شرکت گوگل تقاضای ۲ میلیارد و ۴۲ میلیون یورو جریمه کرده است.
این مبلغ بالاترین رقم جریمه‌ای است که تا کنون تعیین شده است. کمیسیون اروپا روز سه‌شنبه ۲۷ ژوئن (۶ تیر) در بروکسل اعلام کرد که گوگل در جست‌وجوی آنلاین محصولات تبعیض قائل می‌شود.
بر اساس بیانیه کمیسیون اروپا شرکت آمریکایی گوگل شرکت‌های وابسته به خود را در رده‌های بالای نتایج جست‌وجو قرار می‌دهد و این مصداق “سوءرفتار و تبعیض” است. سایر ماشین‌های جست‌وجوی اینترنتی نیز این اقدام گوگل را اولویت دادن به شرکت‌هایش در مقایسه با سایر شرکت‌ها و تولیدکنندگان دانسته‌اند.
کمیسیون اروپا ۹۰ روز به گوگل فرصت داده تا این موضوع را تغییر دهد در غیر این صورت تا ۵ درصد درآمد متوسط روزانه گوگل در سراسر جهان از شرکت آلفابت که شرکت مادر گوگل است دریافت خواهد شد.

AriaNews
AriaNewshttps://aria.ariairan.com/
اخبار اجتماعی، فرهنگی، ورزشی، اقتصادی، علمی از سراسر جهان در Aria News | آریا نیوز
آخرین خبرها
اخبار مرتبط