9.6 C
Paris
Tuesday, March 19, 2024

ادامه انصرافها از شرکت در جشنواره دولتی فیلم فجر

در ادامه انصرافها از شرکت در جشنواره دولتی فیلم فجر، علی نصیریان بازیگر سرشناس سینما و تئاتر از حضور در این جشنواره انصراف داد.

آقای علی نصیریان در نامه خود که در فضای مجازی منتشر شده، به دبیرخانه جشنواره، نوشت که «نظر به مشکلات جسمی، سنی، و عوارض روحی که اخیراً بر من عارض شده است، از حضور معذورم.»

او از برگزار کنندگان خواسته است نامش را از حضور «در هرگونه مراسمی در این جشنواره» حذف کنند.

در روزهای اخیر تعدادی از بازیگران ایرانی در حمایت از معترضان از حضور در این رویداد حکومتی انصراف داده‌اند

مانی حقیقی این هفته در پیامی نوشت که او، هانیه توسلی، فرشته حسینی، باران کوثری، نهال دشتی و امیرحسین فتحی بازیگران فیلم «چرا گریه نمی‌کنی» در جشنواره فیلم فجر حاضر نخواهند شد. او با ذکر این که شرکت فیلم در رویداد حکومتی خارج از اختیار آنها بود، گفت از دیدن نام خود در جشنواره ننگ داریم.

از زمان اعتراضات، هنرمندان زیادی علیه حکومت موضع گیری کردند با اینحال، مقامات جمهوری اسلامی سعی دارند وضعیت را عادی نشان دهند. مجید امامی، دبیر شورای فرهنگ عمومی ایران به طور تلویحی به تحریم جشنواره فجر از سوی گروهی از هنرمندان واکنش نشان داد و آن را «اداها و فضاآفرینی‌های مختص به یک صنف» خواند و گفت: «جشنواره فیلم فجر امسال مردمی‌تر از دوره‌های قبل خواهد بود.»

همزمان با سالگرد انقلاب، جشنواره‌های تئاتر و فیلم و موسیقی مثل سالهای گذشته قرار است برگزار شود اما روز جمعه اعلام شد در جشنواره تئاتر فجر، تاکنون از مجموع ۹ نمایش خارجی که قرار بود در بخش «صحنه‌ای» این جشنواره اجرا شود، سه نمایش از کشورهای عراق، اردن و روسیه لغو شدند.

 

AriaNews
AriaNewshttps://aria.ariairan.com/
اخبار اجتماعی، فرهنگی، ورزشی، اقتصادی، علمی از سراسر جهان در Aria News | آریا نیوز
آخرین خبرها
اخبار مرتبط