7.8 C
Paris
Tuesday, March 19, 2024

ادامه اعتراضات سراسری در ایران علیرغم هشدارهای فرمانده سپاه

علیرغم هشدارهای فرمانده سپاه و دیگر مقام‌های امنیتی جمهوری اسلامی، خیزش سراسری مردم ایران امروز یک‌شنبه ۳۰ اکتبر/هشتم آبان‌ماه، در شهرهای مختلف این کشور همچنان ادامه دارد.

پس از گذشت بیش از ۴۰ روز از زمان کشته شدن مهسا امینی در بازداشتگاه گشت ارشاد جمهوری اسلامی و علیرغم هشدارهای حسین سلامی، فرمانده سپاه پاسداران، اعتراضات سراسری و گسترده در شهرهای مختلف ایران همچنان ادامه دارد.

حسین سلامی در آیین تشییع پیکر کشته‌های حمله مسلحانه به حرم شاهچراغ در شیراز به معترضانی که در شش هفته اخیر در سراسر ایران تظاهرات کرده‌اند، گفت که «امروز آخرین روز شرارت شما بود».وی تاکید کرد که «انقلاب شکوهمند اسلامی با شرارت تعداد معدودی فریب‌خورده هرگز آسیب نخواهد دید.»

خیزش سراسری بی‌سابقه مردم ایران امروز یک‌شنبه ۳۰ اکتبر/هشتم آبان‌ماه، در حالی ادامه دارد که نیروهای امنیتی جمهوری اسلامی برخورد خشونت‌آمیز با معترضان، بازداشت، سرکوب و استفاده از گاز اشک‌آور علیه آن‌ها را به شدت افزایش داده اند.

ویدیوهای منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی حاکی از آن است که ناآرامی در کوی دانشگاه تهران تا بامداد امروز، یکشنبه ۸ آبان (۳۰ اکتبر) ادامه داشته است. این ویدیو‌ها نشان می‌دهد که نیروهای امنیتی جمهوری اسلامی دانشجویان را در دانشگاه‌ها محاصره کردند و به آن‌ها یورش بردند.

در همین حال، خبرگزاری حقوق‌بشری هرانا امروز از بازداشت توماج صالحی، خواننده رپ اعتراضی بازداشت خبر داد. خبرگزاری های دولتی ایران گفته‌اند که بازداشت وی در هنگامی که او قصد خروج غیرقانونی از مرزهای غرب کشور را داشته، صورت گرفته است.

هرانا همچنین گزارش داده است که شماری از دانشجویان دانشگاه قاسم‌آباد مشهد روز شنبه دست به تجمع اعتراضی زده و علیه حکومت جمهوری اسلامی ایران شعار سر داده‌اند. طبق گزارش‌های منتشر شده، نیروهای امنیتی با ورود به دانشگاه، دانشجویان را مورد ضرب و جرح قرار داده‌اند.

 

AriaNews
AriaNewshttps://aria.ariairan.com/
اخبار اجتماعی، فرهنگی، ورزشی، اقتصادی، علمی از سراسر جهان در Aria News | آریا نیوز
آخرین خبرها
اخبار مرتبط