4.1 C
Paris
Thursday, April 18, 2024

اخراج ۷۵۵ دیپلمات آمریکایی از خاک روسیه

ولادیمیر پوتین رییس جمهور روسیه امروز (سی ژوئیه، پنجم مرداد) گفت ۷۵۵ دیپلمات آمریکایی باید خاک روسیه را ترک کنند.
این تصمیم بعد از آن اعلام شد که آمریکا در روزهای گذشته تحریم‌های تازه‌ای را علیه روسیه وضع کرد.
وزارت خارجه روسیه پیشتر از آمریکا خواسته بود تا تعداد دیپلمات های خود را تا ماه سپتامبر امسال به ۴۵۵ نفر کاهش دهد، به تعداد دیپلمات‌های روسیه در آمریکا.
روسیه دو روز پیش همچنین به آمریکا اطلاع داده بود که اختیار دو ساختمان دیپلماتیک آمریکا را هم در اختیار خواهد گرفت.
رییس جمهور روسیه در گفتگو با تلویزیون روسیه-۲۴ گفت: “بیش از هزار [دیپلمات آمریکایی] در روسیه کار می‌کردند و هنوز کار می‌کنند” و باید “فعالیت خود را در روسیه متوقف کنند.”
با این حال آقای پوتین گفت ایجاد منطقه بدون درگیری در جنوب سوریه نشانه پیشرفت همکاری‌های روسیه و آمریکا است اما بیش از این نمی‌توان انتظار بهبود روابط آمریکا و روسیه را داشت:
“ما به اندازه کافی صبر کرده ایم به امید این که اوضاع بهتر شود اما به نظر می رسد اگر اوضاع قرار است تغییر کند در آنیده نزدیک خواهد بود.”
ولادیمیر پوتین همچنین امروز در یک گفتگوی تلویزیونی دیگر گفت اقدامات بیشتری را علیه آمریکا ممکن است در نظر بگیرد اما “در حال حاضر با این کار مخالف است.”
امروز همچنین سرگی ریابکوف معاون وزیر خارجه روسیه در گفتگو با شبکه ای‌بی‌سی آمریکا گفت که اخراج دیپلمات‌های آمریکایی “بیش از حد به تعویق افتاده” و اگر آمریکا رویکردش را تغییر ندهد باید منتظر اقدامات تلافی‌جویانه بیشتری باشد.
آقای ریابکوف تحریم‌های اخیر را که به هدف مجازات روسیه به اتهام “دخالت در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ آمریکا” وضع شده‌اند، “عجیب و غیرقبول” خواند.
مجلس نمایندگان آمریکا پنج روز پیش به اعمال تحریم‌های تازه علیه روسیه رای داد هر چند که دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا با این مصوبه مخالف بود.
مصوبه باید یک بار دیگر به تصویب سنا برسد و بعد رئیس جمهور آن را امضا یا رد کند اما رئیس‌جمهوری آمریکا دیروز گفت تحریم‌های جدید را امضاء می‌کند؛ به این ترتیب او اختیارات خود را هم برای لغو این تحریم‌ها از دست خواهد داد.
آمریکا در ماه دسامبر گذشته تحریم‌های روسیه را تشدید کرده بود و در پایان همان ماه باراک اوباما رییس جمهور سابق آمریکا دستور اخراج ۳۵ ‘دیپلمات’ روس از ایالات متحده را صادر کرد.
این دستور به اتهام حمله سایبری روسیه به کمیته مرکزی حزب دموکرات و ایجاد مزاحمت برای دیپلمات‌های آمریکایی صادر شد اما روسیه تاکنون مقابله به مثل نکرده بود.

AriaNews
AriaNewshttps://aria.ariairan.com/
اخبار اجتماعی، فرهنگی، ورزشی، اقتصادی، علمی از سراسر جهان در Aria News | آریا نیوز
آخرین خبرها
اخبار مرتبط