15.7 C
Paris
Friday, April 26, 2024

احتمال اخراج ده‌ها دانشجوی ایرانی از هندوستان

بنا به گزارش خبرگزاری ها، دیوان عالی کشور هندوستان چند روز پیش حکم داده است که همه دانشجویان دانشگاه‌های خصوصی و برخی دانشگاه‌های خاص باید آزمون سراسری ورودی در هند (نیت) را گذرانده باشند. به این ترتیب ده‌ها دانشجوی ایرانی در هند، در کنار دانشجویانی از دیگر کشورها، با احتمال اخراج مواجه می‌شوند.
آزمون سراسری دانشگاه‌ها در هند صرفا ویژه اتباع این کشور است و به گزارش ایندین اکسپرس در حکم دیوان عالی هند اشاره‌ای به وضعیت شهروندان کشورهای دیگر نشده است.
محمدرضا خلیلی، رایزن علمی ایران در هند گفت حدود ۱۲۰ دانشجوی ایرانی، عمدتا در رشته دندانپزشکی، پیش از صدور حکم دیوان عالی هند از دانشگاه‌هایی در هند پذیرش گرفته‌اند و حال با وجود حضور در کلاس‌های درس ممکن است اخراج شوند.
آقای خلیلی به رادیو تلویزیون دولتی ایران گفت چند دانشگاه در هند بر مبنای این حکم دانشجویان خارجی را اخراج کرده‌اند.
رایزن علمی ایران در هند گفت سفارت ایران مکاتبات بسیاری برای پیگیری وضعیت دانشجویان ایرانی در هند انجام داده اما پاسخ مشخصی دریافت نکرده‌ است.
آقای خلیلی گفت با توجه به اینکه بسیاری از دانشجویان ایرانی از طریق دلال‌ها در کالج‌های هند پذیرش گرفته‌اند ممکن است برای پرداخت‌هایشان رسید نداشته باشند و این موضوع، پس گرفتن مبلغ شهریه پس از لغو ثبت نام را دشوار می‌کند.
به گزارش رادیوتلویزیون دولتی ایران دانشجویان ایرانی تا ۳۰۰ میلیون تومان برای تحصیل در دانشگاه‌های هند شهریه می‌دهند.

AriaNews
AriaNewshttps://aria.ariairan.com/
اخبار اجتماعی، فرهنگی، ورزشی، اقتصادی، علمی از سراسر جهان در Aria News | آریا نیوز
آخرین خبرها
اخبار مرتبط