6.8 C
Paris
Wednesday, April 24, 2024

ابتلای ۳۰ نماینده مجلس به کرونا و افزایش شهرهای قرمز

موارد بستری به علت ابتلا به کرونا روزانه در ایران در حال افزایش است و رنگ‌بندی نقشه کرونا از آبی به سمت قرمزبوده و وزیر بهداشت ایران جمعه رسما ورود به موج ششم شیوع کرونا را تایید کرد، امروز یک مقام ستاد کرونا استان تهران هم گفت که “ابتلای به کرونا در گروه سنی زیر ۱۰ سال افزایش یافته است”.

بر اساس اعلام وزارت بهداشت ایران در حال حاضر ۷ شهرستان در وضعیت قرمز و ۴۳ شهرستان در وضعیت نارنجی قرار دارند.

ابوالفضل ابوترابی، نماینده نجف‌آباد در مجلس ایران نیز خبر از ابتلای ۳۰ نماینده به کرونا داده است.

آقای ابوترابی به خبرگزاری فارس گفته است تست ۳۰ نماینده در “یکی دو روز گذشته مثبت” بوده و “هیأت رئیسه از همه نمایندگان خواسته که تست بدهند.”

نادر توکلی، معاون درمان ستاد کرونای استان تهران هم خبر از ورود این استان به موج ششم داده و گفته “تقریبا میزان مراجعین سرپایی در حوزه درمان در روز به مرز ۶ هزار نفر رسیده است.”

به گفته وی “تفاوت این پیک با پیک قبلی در این است که تعداد ابتلا بالا است اما، خوشبختانه بیماری شدید کمتر است.”

آقای توکلی به خبرگزاری ایسنا گفت که “تعداد بستری‌های جدید بین ۳۰۰ تا ۴۰۰ مورد در روز است که یعنی از هر ۲۰ نفر یک نفر بستری می‌شود. تعداد کل موارد بستری در استان تهران اکنون حدود ۱۳۰۰ بیمار است که از این تعداد حدود یک چهارم در بخش‌های مراقبت ویژه بستری هستند.”

وی در عین حال تاکید کرد که “چون هنوز اثر مستقیم افزایش موارد ابتلا مشخص نشده است، موارد مرگ و میر استان همچنان تک رقمی است.”

عضو ستاد مقابله با کرونا یکی از مسائل پیش‌رو همزمان با موج ششم شیوع کرونا را جشنواره فیلم فجر دانست و اظهار امیدواری کرد که تصمیم مناسبی در خصوص آن گرفته شود و گفت “برگزاری هر تجمعی ریسک بالایی دارد، مگر اینکه فاصله اجتماعی رعایت شود و دوز بوستر واکسن نیز تزریق شده باشد”.

غلامرضا پورمند، رئیس بیمارستان سینا تهران نیز از افزایش ابتلای کادر درمان به کرونا در روزهای اخیر خبر داده است.

آقای پرومند به خبرگزاری ایلنا گفته است که “باید دوز چهارم برای کادر درمان تعریف شود تا میزان ابتلا در آنها به حداقل برسد”.

بسیاری از مقامات بهداشتی و درمانی معتقدند که موثرترین راه برای جلوگیری از ابتلا به سویه اومیکرون، که بنابر تحقیقات سریعترین سویه ویروس کرونا در انتقال و شیوع است، تزریق دوز تقویتی واکسن کرونا است.

بنابر اعلام وزارت بهداشت ایران، طی ۲۴ ساعت گذشته ۲۱ هزار و ۹۹۶ بیمار جدید کووید۱۹ در این کشور شناسایی شدند و ۴۴ بیمار هم جان خود را از دست دادنده‌اند.

با این احتساب مجموع بیماران کووید ۱۹ در ایران به ۶ میلیون و ۳۴۴ هزار و ۱۷۹ نفر و مجموع جان باختگان این بیماری به ۱۳۲ هزار و ۴۲۴ نفر رسیده است، اما تحقیقات و بررسی‌های بی‌بی‌سی فارسی نشان می‌دهند در دو سالی که از آغاز همه‌گیری کووید ۱۹ در ایران گذشته، حدود ۳۰۰ هزار نفر در ایران قربانی این همه‌گیری شده‌اند.

این رقم بیش از دو برابر آمار رسمی جانباختگان کرونا در ایران در همین مدت است.

AriaNews
AriaNewshttps://aria.ariairan.com/
اخبار اجتماعی، فرهنگی، ورزشی، اقتصادی، علمی از سراسر جهان در Aria News | آریا نیوز
آخرین خبرها
اخبار مرتبط