9.2 C
Paris
Monday, April 29, 2024

آینده بازار نفت و گاز در اقتصاد ایران

بر اساس گزارش سال ۲۰۱۷، چشم انداز انرژی در جهان که اداره اطلاعات انرژی آمریکا در این هفته منتشر کرد، مصرف گاز طبیعی در دو دهه آینده، تا ۴۳ درصد افزایش خواهد یافت که کشورهای آسیایی نیازمند به انرژی مانند چین و هند متقاضیان عمده آن هستند.

«ایان مید» معاونت برنامه تحلیل انرژی، هنگام ارائه این گزارش در مرکز «مطالعات راهبردی و بین المللی» در واشنگتن گفت همه این گاز طبیعی، اساساً از خاورمیانه، آمریکا و کانادا می آید که پیش بینی می کنیم بیش از شصت درصد افزایش تولید گاز طبیعی را به خود اختصاص می دهند که در خاورمیانه عمدتاً ایران و قطر هستند.

به گفته «بریتیش پترولیوم» شرکت عمده انرژی، پیش بینی اداره اطلاعات انرژی آمریکا شاید فرصتی برای ایران بوجود آورد که حدود بیست درصد از ذخایر شناخته شده گاز طبیعی در جهان را داراست و چهارمین کشور بزرگ جهان در ذخایر نفت است.

اداره اطلاعات انرژی آمریکا برآورد می کند، مصرف جهانی نفت و سوخت های مایع، تا سال ۲۰۴۰، هجده درصد افزایش یابد و منطقه خاورمیانه، هنوز بخشی اساسی در عرضه نفت خام در جهان خواهد بود.

«مید» گفت، سوخت فسیلی هنوز برتری خواهد داشت و خاورمیانه تا آخر سال پیش بینی شده، سه‌چهارم نیاز انرژی جهان را تامین خواهد کرد.

ایران به اوپک، سازمان کشورهای صادر کننده نفت گفته است می خواهد در سال ۲۰۲۱، چهار میلیون و هشتصد هزار بشکه در روز تولید کند؛ یعنی یک میلیون بیشتر از تولید فعلی. اعضای اوپک ماه نوامبر برای گفتگو در باره تولید جمعی خود در وین ملاقات خواهند کرد.

AriaNews
AriaNewshttps://aria.ariairan.com/
اخبار اجتماعی، فرهنگی، ورزشی، اقتصادی، علمی از سراسر جهان در Aria News | آریا نیوز
آخرین خبرها
اخبار مرتبط