9.7 C
Paris
Friday, April 26, 2024

آقای لاریجانی بجای پاک کردن صورت مسئله باید خود مسئله را حل کرد!

خبرگزاری فرانسه به نقل از سایت تسنیم گزارش کرده است؛
«محمد جواد لاریجانی که سال ها معاون امور بین الملل قوۀ قضائیه و نمایندۀ جمهوری اسلامی ایران در شورای حقوق بشر سازمان ملل بوده انتشار کاریکاتورهای محمد توسط هفته نامۀ فرانسوی “شارلی ابدو” و سربریده شدن ساموئل پتی، آموزگار فرانسوی، توسط یک بنیادگرای مسلمان را نتیجۀ ارزش های جمهوری فرانسه و دفاع امانوئل ماکرون از این ارزش ها دانسته و گفته است که آنچه به انتهای خط نزدیک شده نه اسلام، که لائیسیته یا “سکولاریزم غربی” است.»

از آقای محمدجواد لاریجانی که بیش از ۱۴ سال معاون بین‌الملل و رئیس ستاد حقوق بشر قوه قضائیه ایران بود، بعید بنظر می رسید که به چنین نظریه پردازی دست بزند.
مقاله ایشان غیر کارشناسانه ، بسیار سطحی و در جایگاه تنش آفرینی است.
او از هولوکاست تا وقایع سایر کشورها که ربطی به اصل موضوع ندارد، بعنوان ابزاری برای حذف صورت مسئله استفاده کرده است.
غافل از اینکه حکومت قانون و رعایت حقوق انسانی و در طرف مقابل پیگرد ناقضان قوانین مدنی که مردم ایران بیش از دیگر کشورها به آن نیازمند می باشد، باید مد نظر قرار گیرد.
همانطور که سربریدن حججی توسط داعش در سوریه همانقدر فجیع و جنایتکارانه است که سربریدن یک معلم در فرانسه یا حمله تروریستی به نشریه شارلی ابدو!
از ایشان باید پرسید اگر سکولاریسم در غرب به انحطاط رسیده، و سربریدن یک معلم در فرانسه محصول چنین رویه ای می باشد، عملیات داعش در اهواز و مجلس در تهران حاصل چه چیزی بود؟
بر اساس تئوری شما اگر در فرانسه و اروپا سکولاریسم به انتهای راه رسیده که گروه های جهادی بنام دفاع از اسلام سر یک معلم بیگناه را می برند، آنجا در اهواز و تهران چه چیزی به انتهای راه رسیده بود که سر ایرانی ها را می بریدند؟!
آقای لاریجانی، مبارزه با تفکر داعشی همان مبارزه با افراط گرایی، بنیادگرایی، سلفییسم و وهابیسم است. معدن و منبع آن را هم شما بهتر از همه می دانید کجاست و چه کسانی هستند!؟
بنابراین با افراط گرایی، بنیادگرایی، خشونت جنایتکارانه، سلفیسم و وهابیسم هر جای جهان که باشد باید مبارزه کرد!
از طرفی شاید یادتان رفته باشد که قبل از حمله جنایتکارانه داعش به اهواز و تهران، در ایران هم یک سازمان داعشی وجود داشت. بله سازمان مجاهدین خلق که از سال ۱۳۶۰ تا سال ۱۳۸۰ اقدام به ترور، عملیات انتحاری و بمب گذاری می کرد. می توان از شما پرسید جنایت های آنان محصول کدام تفکر بود؟
آیا می توانید تعدادی از پشتیبانان اولیه سازمان مجاهدین خلق در دهه چهلم ایران را نام ببرید؟
آیا در ایران هم سکولاریسم و الحاد غربی گسترش یافته بود که سازمان مجاهدین خلق نزدیک به ۲۰۰۰۰ ایرانی را به قتل رساند؟
همه گروه های تروریستی از یک ایدئولوژی فناتیک، رادیکال و بسیار خشونت طلبانه پیروی می کنند بخصوص اگر دستآویزی بنام مذهب و دین داشته باشند. و این موضوع ربطی به احیای سکولاریسم، آزادی و همبستگی که رئیس جمهور فرانسه عنوان کرده ندارد.
بنظر من فرانسه خیلی دیر شروع کرده و اگر روسای جمهور قبل از آقای امانوئل مکرون سال ها پیش دست به این اقدام می زدند، خیر آن به شما و دیگر ایرانی ها هم می رسید و حداقل گروه رجوی دست به آنهمه جنایت در ایران نمی زد.
بنابراین شما باید بیشتر از دیگران از طرح رئیس جمهور فرانسه در مبارزه با بنیادگرایان یا “جدایی خواهی” اسلامی در فرانسه حمایت می نمودید.
از طرفی نگران مسلمانان فرانسه که بیش از ۱۰ درصد جمعیت این کشور را تشکیل می دهند نباشید، آقای مکرون بدنبال مسیحی کردن شیعیان فرانسه نیست.
و دست آخر اینکه نظریه شما تفاوتی با نظریه گروه های جهادی، سلفی ها، وهابیسم و داعش ندارد.
کاشکی خارج از تعصب مذهبی بخاطر ۲۰۰۰۰ ترور و خانواده های داغدار ایرانی، مقداری حقوق بشر و حقوق انسان هایی که قربانی گروه های تروریستی شدند را هم می فهمیدید!

چهارشنبه ۳۰ مهر ۱۳۹۹ – ۲۱ اکتبر ۲۰۲۰
جواد فیروزمند

 

AriaNews
AriaNewshttps://aria.ariairan.com/
اخبار اجتماعی، فرهنگی، ورزشی، اقتصادی، علمی از سراسر جهان در Aria News | آریا نیوز
آخرین خبرها
اخبار مرتبط